Jak ćwiczyć z niedoczynnością tarczycy?


                    Jak ćwiczyć z niedoczynnością tarczycy?
30Wrz

Przy niedoczynności tarczycy pojawia się mnóstwo zdrowotnych problemów. Ciągłe zmęczenie, spowolnienie metabolizmu, otyłość, zatrzymywanie wody w organizmie, obrzęk twarzy i szyi, zaparcia- to niektóre z objawów z tej choroby. Dowiedz się jak dbać o organizm przy niedoczynności tarczycy. Jakie ćwiczenia są najlepsze przy tej chorobie?

Zdjęcie Jak ćwiczyć z niedoczynnością tarczycy? #1

Objawy niedoczynności tarczycy

Niedoczynność tarczycy to choroba wywołana niedoborem hormonów tarczycy, który powoduje wiele zdrowotnych problemów. Wśród głównych objawów niedoczynności tarczycy należy wymienić osłabienie, zmęczenie, senność, uczucie ciągłego zimna.

Problemy z przemianą materii, spowolnienie metabolizmu, zaparcia, przybieranie na wadze mimo małego apetytu, nadwagę. Dochodzi do zatrzymywana wody w organizmie, obrzęków twarzy, szyi, pojawienia się drugiego podbródka. Włosy stają się łamliwe i wypadają, skóra jest sucha i zaczyna się łuszczyć.

Spada libido, pojawiają się bolesne miesiączki, problemy z zajściem w ciążę. Bóle głowy, mięśni i stawów. Obniżenie nastroju, a nawet depresja.

Zdjęcie Jak ćwiczyć z niedoczynnością tarczycy? #2

Leczenie niedoczynności tarczycy

Niedoczynność tarczycy wymaga stałego przyjmowania odpowiednich leków, zawierających lewotyroksynę, które regulują poziom hormonów oraz regularnych kontroli poziomu stężenia TSH.

Bardzo ważne jest zachowanie zbilansowanej diety i regularna aktywność fizyczna. Jakie ćwiczenia najlepiej wykonywać przy niedoczynności tarczycy?

Ćwiczenia przy niedoczynności tarczycy

Przy niedoczynności tarczycy warto regularnie ćwiczyć. Aktywność fizyczna jest niezbędna w walce o zdrowie i dobre samopoczucie. Warto ćwiczyć co najmniej 2-3 razy w tygodniu.

Mogą to być spacery, bieganie, jazda na rowerze, pływanie, treningi w domu lub na siłowni pod okiem trenera. Szybki powrót do formy zapewni trening interwałowy (HIIT).

Zdjęcie Jak ćwiczyć z niedoczynnością tarczycy? #3

Trening przy niedoczynności tarczycy

Trening interwałowy HIIT (ang. High Intensity Interval Training),to ćwiczenia w których intensywne serie przeplatane są z umiarkowanym wysiłkiem. Przyspiesza metabolizm, szybko spala tłuszcz, zwiększa wytrzymałość i wydolność organizmu.

Trening interwałowy- rozgrzewka:

  • 1 minuta- pajacyki
  • 1 minuta- bieg bokserki
  • 2 minuty ćwiczenia rozciągające: skłony, skręty tułowia, wymachy nóg i rąk

Zdjęcie Jak ćwiczyć z niedoczynnością tarczycy? #4

Plank- deska

Połóż się na brzuchu, ręce ustaw pod barkami, oprzyj łokcie na podłodze, pod kątem 90 stopni. Wyprostuj i złącz nogi, palce stóp oprzyj na podłodze. Unieś wyprostowane ciało w górę. Mocno napnij brzuch, uda i pośladki, ściągnij łopatki. Ciało ma znajdować się w linii prostej, czyli pozycji deski- wytrzymaj 30 sekund. To proste i skuteczne ćwiczenie, które wzmocni wszystkie mięśnie.

Zdjęcie Jak ćwiczyć z niedoczynnością tarczycy? #5

Bieg w podporze

Oprzyj się na wyprostowanych dłoniach i ustaw ciało w podporze. Rozstaw nogi, stopy oprzyj na podłodze, a kolana tuż nad ziemią. Zacznij naprzemiennie przyciągać kolana do klatki piersiowej, tak jakbyś się wspinał. Ćwiczenie to pozwoli szybko spalić tkankę tłuszczową.

Zdjęcie Jak ćwiczyć z niedoczynnością tarczycy? #6

Krokodylki

To zestaw czterech ćwiczeń: przysiad, deska, pompka i wyskok, wykonywanych bez przerwy. Stań prosto, następnie zejdź do przysiadu i dotknij rękami podłogi. Wykonaj skok i wyciągnij nogi do tyłu, przejdź do pozycji deski. Zbliż klatkę piersiową do podłogi, wykonując pompkę. Wróć do pozycji przysiadu, a następnie wstań lub wyskocz do góry.

następna inspiracja
Zobacz również:
następna inspiracja