Ile kroków każdego dnia powinnyśmy robić? Czy przedział dla dzieci i osób starszych jest taki sam?

Ile kroków każdego dnia powinnyśmy robić? Czy przedział dla dzieci i osób starszych jest taki sam?

Modne ostatnio wyzwanie 10 000 kroków skłania coraz więcej osób do rozważań na temat tego, ile kroków będzie odpowiednie dla nas. Czy 10 tysięcy kroków wystarcza, by schudnąć? Czy popularna liczba dotyczy każdego, niezależnie od wagi, płci i wieku? Ile kroków powinniśmy zrobić każdego dnia, by zachować umiarkowaną aktywność fizyczną?

Zdjęcie Ile kroków każdego dnia powinnyśmy robić? Czy przedział dla dzieci i osób starszych jest taki sam? #1

Dzięki krokomierzom w telefonach liczenie kroków stało się bardzo proste, a dieta krokowa bardzo modna. Chociaż 10 000 kroków pojawia się, jako wyzwanie to na stałe wchodzi w nasze życie i pozwala zmienić dotychczasowe nawyki. To aktywność niewymagająca i bezpieczna dla każdego nas. Jednak opracowana metoda zakładająca, że wykonamy 10 tysięcy kroków dziennie, idzie w parze ze zmniejszeniem porcji jedzenia i zakłada utratę wagi. A jakie jest minimum i czy dana liczba jest stała dla każdego z nas?

Dlaczego akurat chodzenie?

Chodzenie jest najbardziej naturalną formą ruchu. Nie niesie za sobą praktycznie żadnego ryzyka w postaci kontuzji. Nie obciąża stawów i nie jest aktywnością wymagającą. W trakcie chodzenia nie tylko spalamy kalorie, ale także poprawiamy kondycję, samopoczucie, dotleniamy organizm i odpoczywamy psychicznie.

Zdjęcie Ile kroków każdego dnia powinnyśmy robić? Czy przedział dla dzieci i osób starszych jest taki sam? #2

Jakie jest minimum?

Światowa Organizacja Zdrowia zaleca wykonywania najmniej 6 000 kroków dziennie. Liczba ta powinna być jednak różna w zależności od tego, na ile pozwala nam nasz stan zdrowia.

  • Osoby w pełni sił i zdrowe powinny robić około 9 000.
  • Osoby aktywne fizycznie mogą z powodzeniem przekraczać te ustalenia.
  • Dla osób nieco starszych i małych dzieci szacuje się liczbę w granicach od 6 do 8 tysięcy.
  • Osoby z chorobami przewlekłymi, a także osoby z niepełnosprawnościami powinny wykonywać od 3,5 do 6 tysięcy kroków.
  • Osoby starsze i schorowane powinny zachować absolutne minimum, jakim jest 5 minut spaceru dziennie (około 500 kroków), aby uniknąć problemów z krążeniem i układem oddechowym.

Zdjęcie Ile kroków każdego dnia powinnyśmy robić? Czy przedział dla dzieci i osób starszych jest taki sam? #3

Wyższy poziom

Jeśli naszym celem nie jest zrobienie absolutnego minimum, bo mamy większe aspiracje lub chcemy schudnąć, powinniśmy się przyjrzeć metodzie polegającej na robieniu 10 000 kroków dziennie. Dzięki niej możemy zgubić około 0,5 kilograma, jeśli będziemy dodatkowo przestrzegać diety zakładającej zmniejszenie naszych porcji o 25%. Ponadto wykonywanie 10 000 kroków dziennie ma udowodnione korzystne działanie zdrowotne. Pozwala zminimalizować ryzyko chorób serca, zmniejszyć cholesterol, poprawić krążenie, obniżyć ciśnienie i wzmocnić mięśnie.

Patrycja

Polecane