Przez te poranne nawyki przybierasz na wadze!


                    Przez te poranne nawyki przybierasz na wadze!
06Paź

Szczupła, zgrabna sylwetka to marzenie wielu kobiet. Aby ją osiągnąć stosujemy diety, ćwiczymy, staramy się prowadzić zdrowy tryb życia. Jednak czasem mimo przestrzegania tych wszystkich zasad, nie udaje nam się schudnąć. Odpowiedź może tkwić w tym, jak zaczynamy dzień. Przez niektóre poranne nawyki możemy przybierać na wadze!

Zdjęcie Przez te poranne nawyki przybierasz na wadze! #1

Przez te nawyki przybieramy na wadze!

Zapominasz o śniadaniu

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i nie powinniśmy go pomijać. Dzięki zdrowemu, zrównoważonemu śniadaniu, które będzie zawierać odpowiednią ilość węglowodanów, białka, owoców i warzyw, będziemy mieć energię na cały dzień. Będziemy syci przez kilka godzin i unikniemy sięgania po niezdrowe przekąski w ciągu dnia.

Jesz niezdrowo

Jeszcze gorsze od zapominania o śniadaniu, jest sięganie rano po niezdrowe jedzenie. Słodkie bułki, pączki, ciastka, przetworzone, słodkie płatki z mlekiem, tylko chwilowo zaspokoją nasz apetyt. Gwałtowny wzrost i spadek poziomu glukozy we krwi, sprawi, że za chwilę opuści nas energia, a my znów będziemy głodni.

Zdjęcie Przez te poranne nawyki przybierasz na wadze! #2

Za mało sypiasz

Naukowcy odkryli, że osoby, które się nie wysypiają są bardziej narażone na otyłość. Dzieje się tak dlatego, ze podczas zbyt krótkiego snu, w naszym organizmie wzrasta poziom hormonu grelina, która jest odpowiedzialna za uczucie głodu. Spada natomiast poziom leptyny, hormonu który odpowiada za uczucie sytości.

Nie odsłaniasz okna

Po przebudzeniu koniecznie odsłoń okno i wpuść do domu promienie słoneczne. Naukowcy wykazali że spędzanie na słońcu 30 minut dziennie, pozwala zaspokojenie zapotrzebowania na witaminę D, podkręca metabolizm, dzięki czemu przyspiesza odchudzanie.

Zdjęcie Przez te poranne nawyki przybierasz na wadze! #3

Masz za mało ruchu

W drodze do pracy zamiast samochodu, autobusu czy tramwaju, wybierz rower lub zrób sobie spacer. Pamiętaj o tym, żeby ćwiczyć co najmniej 2-3 razy w tygodniu. Możesz wybrać spacer, bieganie, jazdę na rowerze czy ćwiczenia na siłowni. To doda Ci energii i pozwoli na zrzucenie zbędnych kilogramów.

Waż się

Codzienne ważenie pozwoli na lepszą kontrolę masy ciała. Badania naukowców z Cornell University pokazują, że dzięki temu bardziej uważamy na to, co jemy i mamy większy wpływ na utrzymanie stałej wagi. Najlepszym moment na zważenie się jest ranek, tuż po przebudzeniu. Wtedy waga będzie najbardziej wiarygodna.

następna inspiracja
Zobacz również:
następna inspiracja