8 nawyków, które sprawiają, że tyjesz

8 nawyków, które sprawiają, że tyjesz
30Maj

Od kilku lat rezygnujesz z niezdrowych, kalorycznych potraw, by zrzucić zbędne kilogramy, ale efekty nadal nie są zadowalające? Wiele osób myśli, że stosuje się do wszystkich zaleceń dietetyków, ale przy dokładnym przyglądnięciu się widać jak wiele jest jeszcze do zrobienia. O niektórych nawykach nie pamiętamy albo nie wiemy jakie niosą ze sobą konsekwencje. Sprawdź co możesz jeszcze zmienić w swojej diecie.

Zamień kawę latte na małą czarną

Kawa sama w sobie jest napojem zdrowym- przyspiesza metabolizm, dodaje energii i jest niskokaloryczna o ile wybierzemy klasyczną czarną kawę. Decydując się na latte z syropem lub cukrem pochłaniamy około 400 kcal więcej. Jeśli nie jesteś zwolenniczką czarnej kawy, zrezygnuj z cukru i dodawaj średnio lub pełnotłuste mleko. Ma dużo więcej wartości odżywczych niż to odtłuszczone.

Bita śmietana i lody na śmietanie

Lody są idealnym spełnieniem zachcianek na słodycze, jeśli jednak chcemy zaoszczędzić na kaloriach, najlepiej wybrać owocowe sorbety lub lody jogurtowe, zamiast tych, których podstawą jest tłusta śmietana. Decydując się na tradycyjne lody zrezygnuj z kalorycznych dodatków jak bita śmietana, polewy, czy posypki.

Zdjęcie 8 nawyków, które sprawiają, że tyjesz #1
źródło: keepingbeautiful.com

Zupa vs drugie danie

Zupy są jednymi z najbardziej niedocenianych potraw, traktujemy je jako przystawkę i zapowiedź czegoś lepszego. Gotując zupę, mamy ogromną dowolność w doborze składników, przygotować możemy również kremy. Zupy nawadniają i są bardzo zdrowe, o ile nie przygotowujemy ich na gotowych kostkach rosołowych, a warzywnych wywarach.

Zamień krem czekoladowy na masło orzechowe

Uwielbiane przez większość z nas kremy czekoladowe, to niestety głównie tłuszcz palmowy i cukier, czyli duże wyzwanie dla naszego organizmu. Możemy je jednak zastąpić masłem orzechowym, którego kupne wersje zawierają zazwyczaj około 95% orzechów. Masła wykonać możemy samemu w domu i wykorzystać orzechy laskowe, ziemne albo np. migdały. Z tymi dodatkami nadal należy zachować umiar, ponieważ zawierają dużo tłuszczu, ale dobrze działają choćby na pamięć i koncentrację.

Majonez

100 g majonezu to ok. 600-700 kcal. 100 g jogurtu naturalnego - 60 kcal. Nie musisz rezygnować z majonezu całkowicie, smak jogurtu nigdy nie zastąpi smaku majonezu, ale staraj się unikać go jak najczęściej. Próbuj przygotowywać dipy na bazie jogurtu i warzywnych przecierów, a sama zauważysz poprawę samopoczucia.

Zamień żywność z puszek na mrożoną

Warzywa z puszki są umieszczane zazwyczaj w zalewie z dodatkową ilością cukru. Ponadto część wartości odżywczych umyka nam do tych płynów. Zdrowszym odpowiednikiem są warzywa mrożone, które w większości zachowują swoje właściwości.

Zdjęcie 8 nawyków, które sprawiają, że tyjesz #2
źródło: www.ilegotowac.pl , http://www.ilewazy.pl

Nie korzystaj z windy

Jeśli w pracy lub w domu masz możliwość wyboru między schodami, a windą, nie zastanawiaj się! Chodzenie po schodach to jedna z najlepszych form wysiłku fizycznego, ponieważ pobudza wiele partii mięśni. Nawet zdobycie kilku pięter dziennie rozrusza stawy, dotleni i sprawi, że będziesz czuć się lepiej.

Zastawa ma znaczenie

Przygotowując sobie samej posiłki, podawaj dania na mniejszych talerzach i w mniejszych miseczkach. Nałożysz sobie mniej posiłku, a za sprawą optycznego złudzenia będzie się wydawać, że zjadasz normalną porcję.

następna inspiracja
Zobacz również:
loading...
następna inspiracja