Zegar aktywności narządów. Najlepsza pora na posiłek, odpoczynek i pracę.

Zegar aktywności narządów. Najlepsza pora na posiłek, odpoczynek i pracę.

Wiesz, że według tradycyjnej medycyny chińskiej, każdy narząd w ciągu dnia osiąga swoje gorsze i lepsze pory efektywności? Dobrze więc wiedzieć, kiedy jest dobry czas na ćwiczenia, kiedy na pracę, medytację, a kiedy na zbliżenie z partnerem.

Zdjęcie Zegar aktywności narządów. Najlepsza pora na posiłek, odpoczynek i pracę. #1

źródło: http://homnis.com.pl/zegar-aktywnosci-narzadow-wg-tradycyjnej-medycyny-chinskiej/

Żyj w zgodzie z zegarem aktywności narządów

Zegar biologiczny wyznacza rytm funkcjonowania naszego organizmu, napędzany jest przez pory dnia i nocy. Według tradycyjnej medycyny chińskiej przedstawia maksima energetyczne narządów oraz ich minima, znajdujące się zawsze naprzeciw narządu będącego w maksimum. Życie w zgodzie z zegarem jest łatwiejsze i bardziej efektywne!

Zegar aktywności narządów- co najlepiej robić w określonych porach?

Zegar sterowany jest 24-godzinnym rytmem dobowym. O różnych porach dnia i nocy, wpływa na nas w inny sposób. Zapoznaj się z całym zegarem aktywności narządów. Warto wiedzieć, kiedy nasze narządy osiągają swoje minimum i maksimum efektywności.

4:00- 6:00

Nad ranem od 4:00 do 6:00 nasze płuca pozbywają się toksyn. To również czas snów i porządkowania pamięci. Za to usytuowany po przeciwnej stronie zegara aktywności pęcherz moczowy odzyskuje energię.

5:00-7:00

W godzinach od 5:00 do 7:00 rano Twój organizm się wybudza. Hormony pobudzają układ krążenia, podwyższa się temperatura ciała, skóra jest lepiej ukrwiona i gładsza, a stany zapalne i alergiczne zostają złagodzone. Wtedy wyglądasz najlepiej w ciągu dnia i czujesz się wypoczęta.

Zdjęcie Zegar aktywności narządów. Najlepsza pora na posiłek, odpoczynek i pracę. #2

8:00

Poranek, a dokładnie godzina 8:00 to dobry czas na śniadanie, ponieważ żołądek jest o tej porze w najlepszej formie. O tej godzinie węglowodany i cukry proste zmieniają się w energię, a nie tkankę tłuszczową. Ten czas możemy wykorzystać też na aktywność fizyczną, spacer lub… poranny seks.

12:00

Południe to dobry czas na naładowanie akumulatorów. Żołądek wydziela więcej kwasów żołądkowych, więc to idealna pora na obiad. Po nim poczujesz się ociężała, więc warto chwilę odpocząć, lub wręcz przeciwnie- pobudzić się na spacerze.

16:00

Może Ci się to wydać dziwne, ale godzina 16:00 to doby czas na naukę i pracę! Wraca wtedy energia uśpiona w poprzednich godzinach. Po południe to czas największej aktywności. Masz wtedy najwięcej sił, mięśnie są najbardziej wytrzymałe, a serce najwydajniejsze.

Zdjęcie Zegar aktywności narządów. Najlepsza pora na posiłek, odpoczynek i pracę. #3

17:00- 19:00

W godzinach 17:00 – 19:00 przypada maksimum energetyczne jelita grubego oraz minimum nerek, znajdujących się po przeciwnej stronie koła. To dobry czas na pożywną kolację, chwilę przerwy i ćwiczenia zakończone relaksem.

20:00- 22:00

Żołądek ma najniższą wydajność w okolicach godz. 20:00 i trawienie będzie wtedy przebiegać wolniej. Dlatego jedzenie wieczorem jest niekorzystne dla naszego zdrowia. Po 22:00 organizm ciężko rozkłada toksyny, więc lepiej zrezygnować z alkoholu i papierosów.

22:00-24:00

Z kolei wieczorem wyostrzają się nasze zmysły, pory skóry się otwierają- to dobra pora na zabiegi kosmetyczne. Osierdzie w godzinach wieczornych „przeżywa” swoje maksimum energetyczne. To dobry czas na flirt i seks. Osierdzie odpowiada za radość, zabawę i nasze relacje z innymi ludźmi. Chroni także serce. Zrób więc to, co sprawia ci przyjemność!

Zdjęcie Zegar aktywności narządów. Najlepsza pora na posiłek, odpoczynek i pracę. #4

22:00-4:00

W nocy komórki szybciej się regenerują, więc jeśli sypiamy regularnie, na dłużej zachowamy młodość i urodę. Szyszynka w naszym mózgu produkuje wówczas melatoninę, hormon, który steruje rytmem dobowym i codzienną aktywnością.

Justyna

true

Polecane