Zegar biologiczny- czy ma na Ciebie wpływ?

Zegar biologiczny- czy ma na Ciebie wpływ?

Zegar biologiczny wyznacza rytm funkcjonowania naszego organizmu, napędzany jest przez pory dnia i nocy, a życie w zgodzie z nim jest łatwiejsze i bardziej efektywne. Sprawdź, jaki ma na Ciebie wpływ!

Zdjęcie Zegar biologiczny- czy ma na Ciebie wpływ? #1

Zegar biologiczny, sterowany jest 24-godzinnym rytmem dobowym, o różnych porach dnia i nocy, wpływa na Ciebie w inny sposób.

Poranek

Między 5:00 a 7:00 rano Twój organizm się wybudza, hormony produkowane przez nadnercza pobudzają układ krążenia, podwyższa się temperatura ciała, skóra jest lepiej ukrwiona i gładsza, stany zapalne i alergiczne zostają złagodzone- wyglądasz i czujesz się na wypoczętą. Godzina 8:00 to dobra pora na śniadanie, zwłaszcza że węglowodany i cukry proste zmieniają się w energię, a nie tkankę tłuszczową.

Zdjęcie Zegar biologiczny- czy ma na Ciebie wpływ? #2

Południe

To dobry czas na naładowanie akumulatorów. Żołądek wydziela więcej kwasów żołądkowych, więc to idealna pora na obiad. Po nim poczujesz się ociężała, więc warto chwilę odpocząć, lub wręcz przeciwnie- pobudzić się na spacerze.

Popołudnie

Okres największej aktywności. Po 16:00 masz najmniejszą wrażliwość na ból, warto wtedy udać się do dentysty lub kosmetyczki. Masz najwięcej sił fizycznych, wykorzystaj energię na siłowni lub basenie. O tej porze mięśnie są najbardziej wytrzymałe, a serce najwydajniejsze.

Zdjęcie Zegar biologiczny- czy ma na Ciebie wpływ? #3

Wieczór

Wieczorem wyostrzają się nasze zmysły, pory skóry się otwierają- to dobra pora na zabiegi kosmetyczne i relaks po całym dniu. Jeśli masz ochotę na przekąskę, lepiej nie wchodź na wagę, bo o 20:00 ważymy najwięcej. Po 21:00 przemiana materii zwalnia, więc nie podjadaj. Po 22:00 organizm ciężko rozkłada toksyny, lepiej zrezygnować z alkoholu i papierosów.

Noc

W nocy komórki szybciej się regenerują, więc jeśli sypiamy regularnie, na dłużej zachowamy młodość i urodę. Szyszynka w naszym mózgu produkuje melatoninę, hormon który steruje rytmem snu i Twoją aktywnością. Więc jeśli nieregularnie sypiasz, Twój zegar może się rozregulować.

Jeśli ignorujesz swój zegar biologiczny i nie działasz zgodnie z jego wskazówkami, niekorzystnie odbije się to na Twoim zdrowiu. Zmuszanie się do większej aktywności, ignorowanie zmęczenia czy głodu, mimo odpowiedniej pory dnia, może doprowadzić do wielu problemów, jak kłopoty ze snem, koncentracją, chorób serca i układu pokarmowego.

Patrycja

Polecane