Jaki ruch lepszy – w domu, na siłowni czy w parku?

Ewelina

Zdrowie

Nov. 12, 2021, 9 a.m.

Jaki ruch lepszy – w domu, na siłowni czy w parku?

Liczne rozrywki odciągają Cię od ruchu? Pora zawalczyć o smukłe i zdrowe ciało! Zobacz, w jakim miejscu najlepiej się zabrać się do ćwiczeń. Dom, siłownia, a może park – poznaj korzyści płynące z wykonywania treningu w każdej z tych lokacji. 

Jakie są zalety ćwiczenia w domu?

Wykonując trening w domu jesteś w pełni niezależny od pogody panującej za oknami. Wiele osób decyduje się na ćwiczenia w zaciszu własnego „M” ze względu na ograniczony czas. Brak konieczności dojazdu do centrum sportowego czy klubu fitness to nie wszystko. Liczy się też możliwość dopasowania ruchu do swojego planu dnia i zrobienia sobie zupełnie spontanicznie treningu – na przykład wtedy, gdy dziecko zaśnie. Poczucie prywatności i brak skrępowania przed innymi to również duże zalety aktywności fizycznej podejmowanej w domu. Rozrywka w czterech kątach pozwala nadrobić filmowe czy serialowe zaległości. Rower czy bieżnię można ustawić naprzeciwko telewizora bądź ekranu komputera – i gotowe.

Zalety treningu na siłowni

Dla wielu osób zakup karnetu stanowi sporą motywację do włączenia aktywności fizycznej do swojego trybu życia. Pierwsza wizyta na siłowni pozwala uświadomić sobie, że na sport po prostu musi znaleźć się przestrzeń w Twoim napiętym grafiku. Atmosfera lekkiej rywalizacji, ale też pozytywnego sportowego ducha przekłada się na większy zapał. Obecność trenera personalnego jest bardzo pomocna – zwłaszcza w przypadku osób początkujących. Specjalista podpowie, jak prawidłowo podnosić sztangę i wykonywać różne ćwiczenia, bez szkody dla organizmu. Może też, na Twoją prośbę, dobrać odpowiednią dietę. Wychodząc z domu zamykasz w swojej głowie etap leniuchowania i przestawiasz się na tryb aktywny. Nie musisz też zagracać mieszkania dużym i mało poręcznym sprzętem, który niemało kosztuje. Zaoszczędzone środki możesz przeznaczyć na wartościowe suplementy diety, na przykład aminokwasy, które mają korzystny wpływ na masę mięśniową, a za sprawą dodatków (takich jak witamina C, B6, L-glutamina i tauryna) niwelują uczucie zmęczenia i znużenia, typowe dla osób rozpoczynających intensywne treningi. 

Dlaczego warto trenować w parku?

Jeśli cały dzień spędzasz zamknięty w biurze lub pracujesz zdalnie z domu, po wykonaniu obowiązków służbowych pora z niego wyjść. Zmiana otoczenia oczyszcza Twój umysł i umożliwia zamknięcie pewnego rozdziału. Wyznacz sobie godziny aktywności fizycznej i się ich trzymaj. Wyjście z domu pozwoli Ci dotlenić organizm, pozbyć się stresów i napięć oraz zapobiec bólom kręgosłupa, spowodowanym długotrwałym siedzeniem. Będąc na zewnątrz nie musisz od razu wyciskać z siebie siódmych potów – trening możesz rozpocząć od spaceru bądź intensywnego marszobiegu. Bardziej zaprawieni w bojach wybiorą bieganie po parku. Większa część roku sprzyja aktywności na świeżym powietrzu. Podczas ruchu Twoje ciało jest wystawione na słońce, dzięki któremu organizm ma odpowiednią dawkę witaminy D. Przeciwdziała ona pojawieniu się spadków nastroju i depresji.