Pięć aktywności fizycznych, które sprawią, że "przy okazji" schudniesz!

Pięć aktywności fizycznych, które sprawią, że "przy okazji" schudniesz!

Pogoda za oknem sprzyja, wiec warto zadbać o formę na lato jak najszybciej. Jakie formy aktywności fizycznej sprawią, że schudniesz? Podpowiadamy!

Zdjęcie Pięć aktywności fizycznych, które sprawią, że "przy okazji" schudniesz! #1

Aktywność fizyczna 

Sytuacja epidemiczna sprawiła, że masz ograniczony dostęp do siłowni, klubów fitness czy basenów. To sprawiło, że masz mniej ruchu, a dodatkowo rzadziej też wychodzisz z domu, ponieważ spora część społeczeństwa przeszła na pracę zdalną.

Jeśli nie należysz do osób, które potrafią narzucić sobie dyscyplinę i ćwiczyć domu, to musisz poznać te 5 aktywności fizycznych, które są przyjemne i dodatkowo pozwalają schudnąć.

1) Hulajnoga

Hulajnoga to raczej zabawka, która kojarzy z dziećmi. Nic bardziej mylnego, ponieważ dorośli również pokochali ten środek transportu. Dzięki nim jesteś w stanie szybko dotrzeć do pracy lub przemieścić się w wybranym kierunku.

Można więc zastąpić nią samochód czy rower. Sezon wiosenny sprzyja jeżdżeniu na hulajnodze, dzięki czemu dodatkowo rzeźbisz sylwetkę. Podczas tej aktywności fizycznej angażujesz różne grupy mięśni, w tym nóg, pośladków, pleców, brzucha czy ramion. Nawet o tym nie wiedząc, ćwiczysz i pozbywasz się zbędnych kilogramów. Godzina jazdy na hulajnodze to spalenie ok. 500 kalorii.

2) Spacer

Spacer to chyba najprostsze „ćwiczenie”, które pozwala spalić zbędne kalorie. Jeśli masz możliwość, to zamiast samochodu wybierz spacer, np. po zakupy czy do pracy. Spacerować mogą osoby w każdym wieku oraz o różnej masie ciała, ponieważ jest to najbezpieczniejsza forma aktywności fizycznej.

Spacer, który ma na celu zrzucenie zbędnych kalorii, powinien być jednak szybki, regularny oraz długi. Spacerować powinnaś codziennie i to dość szybkim tempem. Najlepiej też, abyś podczas takiego spaceru zrobiła przynajmniej 10 tys. kroków, czyli około 5 km.

W tym celu warto zaopatrzyć się w krokomierz lub specjalną aplikację na telefon. Szybki marsz sprawia, że możesz pozbyć się nawet 500 kcal w ciągu godziny.

Zdjęcie Pięć aktywności fizycznych, które sprawią, że "przy okazji" schudniesz! #2

3) Jazda na rowerze

Jazda na rowerze to czynność, która jest zarówno przyjemna, jak i ekologiczna. Zamiast samochodu wybierz rower i przejedz się nim do sklepu czy do znajomych. Powstaje coraz więcej ścieżek rowerowych, które przebiegają przez ciekawe miejsca i ładne widoki.

Jeśli lubisz ciszę i spokój, to możesz się wybrać na relaksującą przejażdżkę do lasu. Nie musisz jechać szybko, aby spalić zbędne kalorie. W tym wypadku, aby przejażdżka była „skuteczna”, powinna trwać długo i odbywać się w jednostajnym tempie. Godzina jazdy na rowerze w dość szybkim tempie pozwoli ci spalić ok. 400 kcal.

4)  Badminton

W badmintona można grać nie tylko na korcie, ale również i w swoim ogródku. Zamknięte korty tenisowe nie stoją więc na przeszkodzie, aby wybrać tę aktywność fizyczną. Jeśli lubisz rywalizację oraz ruch na świeżym powietrzu, to ta forma aktywności jest odpowiednia dla ciebie.

Podczas gry nie skupiasz się tak bardzo na wykonywanych ruchach, więc twoje mięśnie pracują a organizm spala kalorie. Dopiero po rozegranym meczu, zdajesz sobie sprawę, ile musiałaś się nabiegać, aby lotka pozostawała w górze. Podczas godziny gry w badmintona jesteś w stanie spalić nawet 480 kalorii.

5) Rolki

Kolejną aktywnością fizyczną, która łączy przyjemne z pożytecznym są rolki. Z jednej strony jest to świetna zabawa, a z drugiej pozwala ona na relaks oraz wyrzeźbienie sylwetki. Podczas jazdy na rolkach nie wykonujesz ciężkich ćwiczeń, z drugiej jednak strony angażujesz wiele partii ciała i mięśni. Dodatkowo na rolki możesz wybrać się z przyjaciółką czy partnerem, co sprawi, że czas „ćwiczeń” upłynie ci w dobrej atmosferze.

Podczas kupowania rolek warto zwrócić uwagę na klasę łożyć oraz materiał, z którego wykonane są płozy. Dla dzieci poleca się plastikowe, a dla dorosłych aluminiowe. Godzina jazdy na rolkach to świetna zabawa, ale również nawet 700 kalorii mniej. 

Katarzyna

Polecane