Ścielisz łóżko przed opuszczeniem hotelu? Obsługa twierdzi, że to duży błąd!

Agnieszka
Newsy
29.05.2019 17:58
Ścielisz łóżko przed opuszczeniem hotelu? Obsługa twierdzi, że to duży błąd!

Opuszczając pokój hotelowy zazwyczaj chcemy pozostawić po sobie porządek. Sprzątamy pozostawione śmieci, ogarniamy łazienkę i ścielimy łóżko. Wydaje nam się, że robimy przysługę obsłudze. W rzeczywistości jest jednak inaczej.

Zdjęcie Ścielisz łóżko przed opuszczeniem hotelu? Obsługa twierdzi, że to duży błąd! #1

O ile posprzątanie po sobie pokoju jest jak najbardziej w porządku, o tyle ściele łóżka już nie do końca. Dlaczego?

Powody są dwa

Po pierwsze, nasza pościel i tak musi zostać zmieniona. Obsługa ma więc trochę więcej pracy, kiedy zdejmuje pościel z idealnie zaścielonego łóżka. Jednak nie to jest największym problemem.

Okazuje się, że niektórzy tak ładnie ścielą łóżko przed wymeldowaniem, że obsługa hotelowa nie jest w stanie stanowczo stwierdzić, czy ktoś w tym łóżku spał. Rzecz jasna, można to określić, jeśli pościel jest widocznie brudna. To jednak zdarza się bardzo rzadko. Goście hotelowi zazwyczaj są kulturalni.

Jeśli obsługa stwierdzi, że w łóżku nikt nie spał - nie może zmienić pościeli. Takie są zasady. W końcu po co zmieniać po raz kolejny czystą pościel?


Zdjęcie Ścielisz łóżko przed opuszczeniem hotelu? Obsługa twierdzi, że to duży błąd! #2

Jak więc możemy ułatwić pracę personelu hotelowego?

1. Zawsze wyłączaj telewizor przed opuszczeniem pokoju hotelowego. Włączony telewizor sugeruje sprzątającej osobie, że jesteś jeszcze w pokoju. Nie może więc wejść do środka.

2. Zabieraj swoje śmieci ze sobą. Jeśli jednak nie chcesz ich wynosić, przynajmniej zbierz je na kupkę w jednym miejscu. To zdecydowanie ułatwi pracę obsłudze hotelowej.

3. Pozostaw pokój w stanie takim, jakim go zastałeś. Oprócz łóżka. Pościel możesz zaścielić, ale w taki sposób, aby było widoczne, że tam spałeś.

4. Jeśli zauważysz, że coś w pokoju nie działa, jest zepsute, nie staraj się naprawić tego samodzielnie. Koniecznie natomiast poinformuj o tym obsługę.

5. Pamiętaj, że napiwki dla personelu hotelowego to już standard. Jeśli jednak ktoś nie będzie miał ochoty wziąć od ciebie pieniędzy - uszanuj to.