Usługi hotelowe robią wszystko, co w ich mocy, aby zadowolić każdego swojego klienta. Niektórzy jednak zapominają, że bycie gościem nie oznacza, że można pozwolić sobie na wszystko. Zachowania takich osób dają się we znaki wszystkim obecnym w hotelu. Jakich zachowań należy zatem unikać, aby pozostawić po sobie dobre wrażenie?
Bałagan
Podczas doby hotelowej możesz utrzymywać swój pokój w przeróżnych warunkach. Przed wymeldowaniem jednak mniej lub więcej posprzątaj po sobie. Sprzątanie po kliencie resztek przyklejonego do dywanu jedzenia lub przeróżnych substancji w umywalce czy na blatach nie jest najprzyjemniejszą pracą, a dodatkowo pozostawia niemiłe wrażenie po kliencie.
Jak zatem możesz pozostawić dobrą opinię na swój temat? Pościel po sobie łóżko, zabierz swoje śmieci, odłóż na miejsce lub poskładaj używane przedmioty, umyj używane przez siebie naczynia lub przynajmniej pozostaw je w zmywarce, jeśli jest taka możliwość. Pozostawienie porządku po sobie zdecydowanie świadczy o kulturze klienta.
Wymuszanie promocji, zniżek, ulg
Wielu z nas lubi korzystać z pewnych promocji czy zniżek, jeśli hotel takowe proponuje. Należy jednak wiedzieć, kiedy i jak o nich wspomnieć. Niektórzy jednak wychodzą z założenia, że pewne zniżki im się należą i wymuszają je na obsłudze poprzez narzekanie, awanturowanie się lub wytykanie drobnych błędów. Stało się to sposobem do taniego podróżowania i korzystania z usług hotelarskich.
Należy jednak pamiętać, że standardy hotelu dotyczą wszystkich klientów danego miejsca. Wymuszanie na obsłudze pewnych zniżek czy ulg sprawia, że pracownicy źle ciebie zapamiętają.
Imprezowanie w pokoju hotelowym
Hotel dla wielu osób jest idealnym miejscem na zorganizowanie przeróżnych wieczorów. Często są to wieczory kawalerskie, panieńskie, urodziny i tym podobne. Wiąże się to jednak z ogromnym hałasem i zakłócaniem ciszy nocnej w hotelu. Zdarza się zatem, że jeśli obsługa już od początku będzie znała cel wynajmu pokoju, to zwyczajnie nie przyjmie rezerwacji.
Klienci jednak w większości przypadkach nie zdradzają swoich planów, co później może wiązać się z pewnymi problemami. Jeśli zakłócasz spokój innym klientom, to obsługa może nakazać opuszczenie pokoju. Co więcej, może być również powiadomiona o tym policja.
Zabieranie wyposażenia pokoju
Dużo klientów uważa, że skoro płacą za pokój, to mogą z niego wynieść przedmioty należące do hotelu. Bardzo często dzieje się tak z ręcznikami i szlafrokami. Wyobraźnia jednak nie zna granic, a więc znikają też inne przedmioty, jak obrazy, czy nawet telewizory. Należy jednak pamiętać, że jest to kradzież. Zabieranie ze sobą własności hotelu może wiązać się z wieloma konsekwencjami.
Są jednak wyjątki. Z pokoju hotelowego mamy prawo zabrać ze sobą rzeczy, które nie będą nadawały się do ponownego użytku przez innych gości. Do takich przedmiotów należą między innymi jednorazowe szampony, mydła i szczoteczki do zębów.
Udostępnianie noclegu niezameldowanym
Często zdarza się, że osoba wynajmująca pokój zaprasza na noc osobę, której tam nie powinno być. Dodatkowo rano wspólnie wybierają się do hotelowej restauracji na śniadanie lub korzystają z innych hotelowych pomieszczeń przeznaczonych dla klientów.
Takim zachowaniem pozostawiasz po sobie bardzo niemiłą opinię. Co więcej, musisz pamiętać, że zapraszając niezameldowaną osobę, bierzesz za nią całkowitą odpowiedzialność. Oznacza to, że wszelkie zniszczenia, kradzieże czy inne problemy będą obciążały twoje nazwisko.
Palenie w miejscach do tego niedozwolonych
Coraz więcej hoteli decyduje się na wydzielenie specjalnego pomieszczenia dla tych, którzy palą. Wszystko dlatego, że niepalący klienci skarżą się na nieprzyjemny zapach w holach lub pokojach. Jeśli zatem palisz, to uszanuj zasady panujące w hotelu i udaj się w miejsce do tego przeznaczone, zamiast palić przez okno czy na balkonie.
Brak kontroli nad dziećmi
Często zdarza się, że klientami hotelu są rodziny z dziećmi. Należy jednak w takich miejscach zadbać o to, aby dziecko nie było zbyt głośno i nie przeszkadzało w wypoczynku innym gościom hotelu.
Głośne prowadzenie rozmowy
W miejscach dostępnych dla wszystkich gości hostelu warto panować nad swoimi rozmowami. Klienci, tak samo, jak pracownicy, nie chcą słuchać głośnych dyskusji na temat spraw zawodowych lub prywatnych. Jednym może przeszkadzać to w skupieniu przy pracy. Innym na zwyczajnym wypoczynku. Pamiętaj zatem, aby swoje rozmowy przeprowadzać w ciszy lub pustym pomieszczeniu.