Bób - skarbnica wartości odżywczych! Robimy zielony hummus!

Bób - skarbnica wartości odżywczych! Robimy zielony hummus!
22Cze

Bób to skarbnica wartości odżywczych. Warto wykorzystać to sezonowe warzywo w kuchni i przygotować pyszną, letnią przekąskę na bazie bobu. Robimy zielony hummus!

Co warto wiedzieć na temat leczniczych właściwości bobu?

  • Te zielone rośliny strączkowe są bogate w białko i potas, za to mają niską zawartość sodu.
  • Dzięki wysokiej zawartości białka, bób może być alternatywą dla mięsa, dlatego polecany jest dla wegetarian i osób z chorobami krążenia.
  • 100 gram świeżego bobu pokrywa 106% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy.
  • Obniża też cholesterol we krwi i reguluje ciśnienie.
  • Bób jest też perfekcyjnym warzywem dla osób na diecie, ponieważ spowalnia proces trawienia i na długo daje uczucie sytości.

Czego będziesz potrzebować do przygotowania hummusu z bobu?

Składniki
- bób (najlepiej świeży) – 500 g
- pasta tahini – 4-5 łyżek (możesz zrobić ją sama: po prostu zblenduj uprażone ziarna sezamu na gładką masę)
- czosnek – 2 ząbki
- sok z cytryny – 3-4 łyżki
- przegotowana, zimna woda – 1 łyżka
- kilka listków mięty
- sól i pieprz – do smaku
- ostra papryka w proszku – szczypta
- czarny sezam – do dekoracji
- chleb tostowy pełnoziarnisty – 6 kromek

Przygotowanie

Przepłucz bób i wrzuć go do garnka z wrzącą wodą. Gotuj ok. 5 minut aż będzie miękki. Bób odcedź, poczekaj aż ostygnie i dopiero obierz go z łupinek. W blenderze zmierzaj obrany bób, pastę tahini, 2 obrane ząbki czosnku, listki mięty, sok z cytryny i odrobinę wody. Blenduj na gładką masę i doprawiam solą, pieprzem oraz ostrą papryką. Możesz udekorować hummus ziarenkami czarnego sezamu. Pastę podaj z kromkami chleba, które możesz dodatkowo podpiec w tosterze lub piekarniku.
Smacznego!

Zdjęcie Bób - skarbnica wartości odżywczych! Robimy zielony hummus! #1
http://kobieta.dziennik.pl/kuchnia-i-przepisy/artykuly/552547,przepis-na-hummus-z-bobu.html
następna inspiracja
Zobacz nasze filmy:
SKOMENTUJ
następna inspiracja
ZOBACZ RÓWNIEŻ