Sieć Orange musi dostosować się do decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W związku z tym firma zwraca pieniądze klientom sieci. Kto może otrzymać zwrot? Co należy zrobić?
Sieć Orange odda klientom pieniądze
Sieć Orange musi zrealizować postanowienie UOKiK, które dotyczy opłat za kontakt z infolinią Orange lub nju oraz opłat za usługę diagnozy uszkodzenia usług stacjonarnych.
Klienci musieli płacić 29 groszy za minutę połączenia na infolinii mimo posiadania pakietu darmowych połączeń do sieci komórkowych i stacjonarnych.
Konieczne było także uiszczenie opłaty za usługę technika, który diagnozował problem z Internetem. Opłata ta wynosiła 49 złotych.
„Pod koniec sierpnia br. UOKiK wydał decyzję dotyczącą zwrotu naszym klientom kosztów za połączenia z infolinią Orange i Nju oraz naliczania opłat za usługę diagnozy uszkodzenia usług stacjonarnych. Przypomnę, że zobowiązaliśmy się wykonać tę decyzję, która wynikała z naszego dialogu z urzędem. Opłatę za połączenia z infoliniami znieśliśmy w marcu 2023 r. Pozostałe zobowiązania wykonamy zgodnie z harmonogramem. Aby ułatwić Wam otrzymanie zwrotu opłat – lub w zamian pakietów GB – właśnie uruchomiliśmy możliwość składania wniosków o zwrot za połączenia na infolinię. Wszystkie niezbędne informacje, w tym czy przysługuje Wam zwrot, udostępniliśmy na stronach Orange i Nju.” – czytamy w komunikacie biura prasowego Orange.
Kto może otrzymać zwrot?
Zwrot poniesionych kosztów (infolinia) otrzymają klienci którzy:
- dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.,
- zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.,
- w czasie kontaktu z infolinią mieli pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe,
- nie złożyli reklamacji dotyczących kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź.
Zwrot kosztów (diagnoza serwisanta) otrzymają klienci, którzy:
- Od 7 czerwca 2022 r. do dnia zaprzestania pobierania opłaty zapłacili za diagnozę uszkodzenia. Jeśli ponieśli ten koszt więcej niż jeden raz otrzymają wielokrotność 49 zł.
- Nie mieli pozytywnie rozpatrzonej reklamacji dotyczącej opłat za diagnostykę.
Zwrot kosztów lub darmowy pakiet danych
Klienci sieci mogą zdecydować, czy chcą otrzymać zwrot poniesionych kosztów, czy jednorazowy, darmowy pakiet danych:
- 30 GB – dla osób, które dzwoniły na infolinię Orange,
- 9 GB – dla osób, które dzwoniły na infolinię nju.
Jak ubiegać się o zwrot?
Operator Orange uruchomił stronę za pośrednictwem której można składać wnioski w sprawie zwrotu koszów. Znajdziesz ją TUTAJ.
Nasz czytelniczka poinformowała, że ubiega się o zwrot za usługę serwisanta. Pani Aleksandra załatwiła sprawę przez chat na stornie Orange. Podała numer konta, na które ma wpłynąć zwrot poniesionych kosztów. Procedura zajęła trzy minuty.
WAŻNE: Osoby, które same nie zgłoszą się po zwrot i tak odzyskają pieniądze. Wówczas zapłacą niższy rachunek lub dostaną doładowanie.