Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przekazał, że Orange będzie musiał zwrócić swoim klientom nieprawidłowo pobierane opłaty. Poznaj szczegóły.
Orange ma zwrócić klientom opłaty
UOKiK nakazał firmie Orange zwrócenie opłat za połączenia z infoliniami Orange i nju mobile, które zostały naliczone klientom posiadającym w swojej ofercie darmowe rozmowy.
Zwrócone zostaną również opłaty pobierane za diagnozę techniczną w ramach reklamacji zgłaszanej przez konsumenta - przekazał w środę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Pobieranie opłat za kontakt z infolinią
Tomasz Chróstny, prezes UOKiK poinformował, że "opłaty pobierane były nie tylko za faktyczny czas połączenia z konsultantem, ale również m.in. za czas oczekiwania na takie połączenie".
Urząd stwierdził, że takie działania noszą znamiona łamania ustawy o prawach konsumenta.
"Przepis jasno wskazuje, że opłata za połączenie z numerem wskazanym przez przedsiębiorcę do kontaktu w sprawie zawartej umowy, nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z taryfą, z której korzysta konsument. Jeżeli posiada ofertę darmowych rozmów, to za próbę skontaktowania się z usługodawcą, nie powinny być pobierane żadne opłaty" - wyjaśniono.
Pobieranie opłat za diagnozę uszkodzenia
Drugą praktyką łamiącą prawa konsumenta jest pobieranie przez Orange opłat za sprawdzanie, czy doszło do zgłoszonego w reklamacji przez konsumenta uszkodzenia, i która ze stron przyczyniła się do jego powstania.
Orange pobierał za to opłatę w wysokości 49 zł.
Orange Polska zwróci również opłaty za wizytę technika i diagnozę uszkodzenia konsumentom, którzy ponieśli taki koszt od 7.06.2022 r. i nie mieli pozytywnie rozpatrzonej reklamacji. - pisze UOKiK na swoim Twitterze.
Orange komentuje decyzję UOKiK
W swoim oświadczeniu Orange zapewnił, że wykona decyzję Urzędu i zwróci konsumentowi bezprawnie pobrane opłaty.
"Orange Polska wykona decyzję UOKiK, do której zobowiązał się w wyniku dialogu z urzędem. Opłatę za połączenia z infoliniami znieśliśmy już w marcu 2023 roku. Pozostałe zobowiązania zrealizujemy zgodnie z harmonogramem" - zapewnił Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.