Spółka Enea ma zwrócić klientom niesłusznie pobrane pieniądze - brzmią decyzje Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sposób prezentowania przez spółkę informacji mógł wprowadzać klientów w błąd. Kto może liczyć na zwrot? Poznaj szczegóły.
Enea nieprawidłowo informowała o opłacie handlowej
Liczne skargi od klientów firmy energetycznej Enea wpływały do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta w sprawie ofert z gwarancją stałej ceny prądu, w których jednak pojawiały się dodatkowe opłaty.
Zdaniem UOKiK, spółka Enea informowała klientów o gwarancji stałych cen prądu, jednak sposób, w jaki informowała o opłacie handlowej mógł zostać źle zrozumiany przez konsumentów - brzmi komunikat.
Co więcej, bezpodstawnie naliczała także kary za przedwczesne zerwanie umowy.
Decyzja UOKiK w sprawie Enei
"Klienci spółki Enea nie byli należycie poinformowani, że po zawarciu umowy gwarantującej stałą cenę prądu, ich rachunki będą wyższe o kwotę opłaty handlowej. W praktyce to właśnie wysokość tej opłaty pozwoliłaby konsumentom rzetelnie ocenić atrakcyjność oferty. Przedsiębiorca ma obowiązek podawać konsumentom informacje w sposób jasny i jednoznaczny" - powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Oprócz tego, jak informuje UOKiK, Enea stosowała niedozwolone klauzule umowne w ofertach sprzedaży energii elektrycznej z gwarancją stałej ceny.
Rekompensata dla konsumentów
Spółka Enea zrezygnowała z oferowania umów gwarantujących stałą cenę prądu 1 czerwca 2021 roku. Klienci, których taka umowa obowiązuje, mają prawo do rekompensaty.
Wniosek o rekompensatę konsumenci będą mogli składać w ciągu 3 miesięcy od momentu, gdy spółka indywidualnie powiadomi ich o decyzji prezesa UOKiK.
Spółka ma zwrócić klientom także niesłusznie pobrane opłaty za wcześniejsze zerwanie umowy, a oprócz tego dać dostęp do kodu rabatowego w wysokości 550 zł.
550 zł w postaci kodu rabatowego
Klienci, z którymi skontaktuje się Enea, w ramach rekompensaty otrzymają 550 zł w postaci kodu rabatowego do wykorzystania w sklepie internetowym.