Ważna Decyzja: Dostawca Prądu Zobowiązany do Zwrotu Pieniędzy Klientom!

Agnieszka
Newsy
30.01.2024 9:04
Ważna Decyzja: Dostawca Prądu Zobowiązany do Zwrotu Pieniędzy Klientom!

Spółka Enea ma zwrócić klientom niesłusznie pobrane pieniądze - brzmią decyzje Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sposób prezentowania przez spółkę informacji mógł wprowadzać klientów w błąd. Kto może liczyć na zwrot? Poznaj szczegóły.

Enea nieprawidłowo informowała o opłacie handlowej

Liczne skargi od klientów firmy energetycznej Enea wpływały do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta w sprawie ofert z gwarancją stałej ceny prądu, w których jednak pojawiały się dodatkowe opłaty.

Zdaniem UOKiK, spółka Enea informowała klientów o gwarancji stałych cen prądu, jednak sposób, w jaki informowała o opłacie handlowej mógł zostać źle zrozumiany przez konsumentów - brzmi komunikat.

Co więcej, bezpodstawnie naliczała także kary za przedwczesne zerwanie umowy.

Decyzja UOKiK w sprawie Enei

"Klienci spółki Enea nie byli należycie poinformowani, że po zawarciu umowy gwarantującej stałą cenę prądu, ich rachunki będą wyższe o kwotę opłaty handlowej. W praktyce to właśnie wysokość tej opłaty pozwoliłaby konsumentom rzetelnie ocenić atrakcyjność oferty. Przedsiębiorca ma obowiązek podawać konsumentom informacje w sposób jasny i jednoznaczny" - powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Oprócz tego, jak informuje UOKiK, Enea stosowała niedozwolone klauzule umowne w ofertach sprzedaży energii elektrycznej z gwarancją stałej ceny.

Rekompensata dla konsumentów

Spółka Enea zrezygnowała z oferowania umów gwarantujących stałą cenę prądu 1 czerwca 2021 roku. Klienci, których taka umowa obowiązuje, mają prawo do rekompensaty.

Wniosek o rekompensatę konsumenci będą mogli składać w ciągu 3 miesięcy od momentu, gdy spółka indywidualnie powiadomi ich o decyzji prezesa UOKiK.

Spółka ma zwrócić klientom także niesłusznie pobrane opłaty za wcześniejsze zerwanie umowy, a oprócz tego dać dostęp do kodu rabatowego w wysokości 550 zł

550 zł w postaci kodu rabatowego

Klienci, z którymi skontaktuje się Enea, w ramach rekompensaty otrzymają 550 zł w postaci kodu rabatowego do wykorzystania w sklepie internetowym.

Kluczowe Punkty
  • Spółka Enea ma zwrócić klientom niesłusznie pobrane pieniądze zgodnie z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
  • Enea nieprawidłowo informowała klientów o opłacie handlowej oraz bezpodstawnie naliczała kary za przedwczesne zerwanie umowy
  • Klienci, których umowa z Enea obowiązuje, mają prawo do rekompensaty
  • Rekompensatę można wnioskować w ciągu 3 miesięcy od momentu, gdy spółka indywidualnie powiadomi klienta o decyzji prezesa UOKiK
  • Enea ma zwrócić klientom niesłusznie pobrane opłaty za zerwanie umowy oraz dać dostęp do kodu rabatowego w wysokości 550 zł
Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną