Zbliża się okres wakacyjny. Wiele osób dużo wcześniej rezerwuje pobyty w hotelach. Życie jest jednak nieprzewidywalne i zdarza się, że musimy odwołać rezerwację na ostatnią chwilę. Czy można odwołać pobyt w hotelu, nie ponosząc żadnych kosztów?
Jak uniknąć ponoszenia kosztów za odwołanie rezerwacji?
@konecka.travel opublikowała na TikToku materiał filmowy, w którym zdradza pewien trik. Wyjaśnia, jak nie ponieść kosztów w związku z odwołaniem rezerwacji w hotelu.
Kobieta twierdzi, że możemy odwołać rezerwację, nie ponosząc żadnych kosztów.
Gdy odwołanie rezerwacji dzień przed wyjazdem wiąże się z wysokimi kosztami, wówczas przełóżmy pobyt w danym hotelu na inny termin. Opcja ta jest bezpłatna i hotele zgadzają się na takie rozwiązanie.
Po przełożeniu terminu możemy w krótkim czasie zadzwonić do hotelu i odwołać rezerwację. W takim przypadku będzie przysługiwał nam pełny zwrot.
Oto dialog z filmiku opublikowanego przez kobietę:
"- Dzień dobry, chciałabym odwołać swoją rezerwację.
- Dobrze, musimy jednak obciążyć Panią karą. 700 złotych za odwołanie rezerwacji ponieważ zostało mniej niż 24 godziny do planowanego pobytu.
- Ile?! Nie zapłacę tyle!
- Niestety taka polityka firmy. Nic z tym nie zrobimy.
- W takim razie czy mogę przełożyć rezerwację na przyszły tydzień?
- Tak. Nie ma problemu.
2 godziny później:
- Witam, chciałabym odwołać swoją rezerwację.
- Czy to nie Pani dzwoniła wcześniej?
- Tak. Czy w tej sytuacji przysługuje mi pełny zwrot wpłaconych środków?
- Oczywiście. Przysługuje Pani pełny zwrot".
Odwołanie rezerwacji w hotelu
Zazwyczaj w zasadach rezerwacji wskazane są terminy, w ramach których rezygnacja z pobytu jest bezpłatna. Hotel sam wyznacza datę bezkosztowej rezygnacji – zwykle można z tego skorzystać najpóźniej na 2 dni przed planowanym przybyciem.
Niektóre hotele podnoszą opłaty za odwołanie pobytu proporcjonalnie do zbliżającego się jego terminu. Im później anulowana jest rezerwacja, tym większy procent ceny należy zapłacić.
Hotele zasłaniają się polityką firmy i żądają wysokich opłat za odwołanie rezerwacji dzień przed planowanym pobytem.
Większość hoteli wykorzystuje zapis w regulaminie, zgodnie z którym pobiera opłatę za jedną noc. Pieniądze ściągane są z karty kredytowej, której numer podaje się podczas składania rezerwacji.
Niestety nie możemy skorzystać w takim przypadku z procedury chargeback, gdyż płatność jest pobierana zgodnie z umową zawartą między klientem a bankiem.
Przed zarezerwowaniem pobytu należy dokładnie zapoznać się z regulaminem danego obiektu!
No- show fee
No-show fee jest popularnym terminie w branży hotelarskiej. O zjawisku tym mówimy, gdy gość w ogóle nie pojawia się w obiekcie (bez uprzedzenia o rezygnacji z rezerwacji). W takim przypadku hotele mają prawo pobrać opłatę za jedną dobę pobytu.