Przez ten SMS można stracić pieniądze!

Justyna
Newsy
08.07.2022 21:46
Przez ten SMS można stracić pieniądze!

Oszuści ani na chwilę nie odpuszczają. Ponownie rozsyłają do mieszkańców Polski wiadomości tekstowe, które mogą przysporzyć wielu kłopotów.

Cykliczne działania oszustów

Oszuści nie ustają w wysyłaniu fałszywych SMS-ów od PGE. Do mieszkańców Polski została wysłana kolejna partia wiadomości o rzekomej zaległości.

To już kolejna z wielu podobnych akcji, które mają na celu nakłonić ofiary do podania oszustom danych do logowania do bankowości internetowej i nieświadomie przyznania im dostępu do wszystkich pieniędzy na koncie lub podania danych karty płatniczej. Niestety, mimo wielu apeli i kampanii informacyjnych na ten temat, podobny schemat oszustwa jest bardzo skuteczny.

Ten SMS to oszustwo

CyberRescue donosi, że w ostatnich dniach zaobserwowało wzmożoną kampanię fałszywych wiadomości od (rzekomo) Polskiej Grupy Energetycznej. Podobnie jak w maju 2022 roku, ma ona treść:

„Na dzień xx.xx zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności [i dalej znajduje się link, w który oszuści chcą, aby ofiara kliknęła].”

Zdjęcie Przez ten SMS można stracić pieniądze! #1
źródło własne

W wiadomości mowa o rychłym odłączeniu energii elektrycznej, co może na tyle zaniepokoić ofiarę, że natychmiast, bez zastanowienia, da się oszukać i okraść ze wszystkich pieniędzy. Mimo że termin może być inny, to zawsze jest on blisko daty wysłania przez oszustów fałszywego ponaglenia – ma to sprawić, że ofiara natychmiast podejmie działanie.

Link prowadzi bowiem do fałszywej strony logowania do bankowości internetowej – po wpisaniu dane trafiają do oszustów i otwierają im drogę do kradzieży pieniędzy z konta. A bankowe strony do logowania niestety są spreparowane naprawdę wiarygodnie.

Jak należy postępować?

Wzorowe zachowanie polega przede wszystkim na tym, by nie klikać w link zawarty w wiadomości.  Jeśli rzeczywiście jesteśmy klientami PGE i mamy wątpliwości co do stanu naszych płatności najlepiej od razu zadzwonić na infolinię, aby dowiedzieć się, czy na naszym koncie klienta faktycznie jest zaległość.

Rozmowa z konsultantem z pewnością upewni nas, że nie zalegamy z płatnościami, a ta wiadomość to oszustwo. Przy okazji osoby pracujące na infolinii informują, że Polska Grupa Energetyczna nie może wysyłać SMS-ów do swoich klientów.