TOP 10 błędów popełnianych podczas treningu

TOP 10 błędów popełnianych podczas treningu

Wiele osób podczas wykonywania ćwiczeń nieświadomie popełnia pewne błędy, które obniżają ich skuteczność. Poznaj TOP 10 błędów podczas treningu i dowiedz się, jak ich unikać!

Zdjęcie TOP 10 błędów popełnianych podczas treningu #1

Oto najczęstsze błędy wykonywane podczas ćwiczeń:

Brak planu treningowego

Ułożenie planu treningowego pomoże Ci systematycznie i regularnie ćwiczyć. Dzięki temu szybko zauważysz rezultaty, a ćwiczenia będą efektywne.

Brak celu

Ustalenie celu treningowego jest bardzo ważne. Dzięki niemu mamy więcej motywacji i chętniej dążymy do jego osiągniecia. Niezależnie od tego, czy chcesz zrzucić zbędne 5-10 kilogramów, zmniejszyć obwód talii lub wejść w za ciasne spodnie, ustal sobie cel!

Brak rozgrzewki

Pomijanie rozgrzewki i przechodzenie do właściwego treningu, jest bardzo często popełnianym błędem. Przed ćwiczeniami powinniśmy odpowiednio się rozgrzać i rozciągnąć. Nie możemy o tym zapominać, ponieważ nieodpowiednio rozgrzane mięśnie są bardziej narażone na kontuzje. Rozgrzewka zwiększa wydolność i wytrzymałość organizmu oraz zwiększa efekty treningu. Nie zapominaj o niej!

Zdjęcie TOP 10 błędów popełnianych podczas treningu #2

Za duże obciążenie

Niedostosowanie obciążenia do naszych możliwości, może powodować że szybko się zmęczymy, a trening będzie nieefektywny. Zacznijmy od lżejszych obciążeń i stopniowo przechodźmy do tych coraz cięższych.

Zdjęcie TOP 10 błędów popełnianych podczas treningu #3

Za dużo powtórzeń

Zacznij od takiej liczby powtórzeń, która Cię nie wyczerpie. Za duża ilość powtórzeń sprawi, że trening nie przyniesie odpowiednich rezultatów. Jedynie doprowadzi do tego, że się przetrenujemy i będziemy mieć zakwasy.

Zdjęcie TOP 10 błędów popełnianych podczas treningu #4

Brak przerw miedzy treningami

Nie powinniśmy trenować codziennie. Warto mieć chociaż jeden dzień przerwy między treningami, żeby mięśnie miały czas, by się zregenerować.

Zdjęcie TOP 10 błędów popełnianych podczas treningu #5

Brak systematyczności

Zamiast jednorazowych, bardzo wyczerpujących treningów, ćwicz umiarkowanie co najmniej trzy razy w tygodniu. Dzięki temu osiągniesz o wiele lepsze rezultaty.

Na oponkę na brzuchu tylko brzuszki

To bardzo powszechne, ale błędne przekonanie. Same brzuszki nie pozwolą nam pozbyć się oponki, czyli tłuszczu zalegającego w rejonie brzucha. Jeśli prawidłowo nie wykonujemy ćwiczenia i nie włączymy do tego odpowiedniej diety, brzuszki nic nie dadzą.

Skupianie się na jednej partii ciała

Podczas treningów nie skupiaj się na jednej, wybranej partii ciała. Wykonuj ćwiczenia angażujące wszystkie partie mięśniowe. W przeciwnym wypadku Twoja sylwetka nie będzie prawidłowo wymodelowana.

Zdjęcie TOP 10 błędów popełnianych podczas treningu #6

Ignorowanie sygnałów ciała

Gdy podczas treningu pojawił się nagły lub niespodziewany ból, powinnaś przerwać ćwiczenia. Nie wolno ignorować sygnałów płynących z ciała, ponieważ w taki sposób łatwo można doprowadzić do kontuzji.

Patrycja

Polecane