Ciągle masz ochotę na słodycze? Poznaj przyczyny oraz jak temu zapobiegać.

Ciągle masz ochotę na słodycze? Poznaj przyczyny oraz jak temu zapobiegać.

Ciągłe masz ochotę, żeby przekąsić coś słodkiego? Wyjaśniamy, skąd się bierze nadmierny apetyt na słodycze i jak możesz z tym walczyć!

Ciągła ochota na słodycze- przyczyny

Codziennie masz ochotę na coś słodkiego? Nie możesz oprzeć się pokusie, a słodkie rzeczy mogłabyś jeść każdego dnia? Dowiedz się, jakie są tego przyczyny!

  • Ochota na słodycze zazwyczaj jest objawem spadku poziomu glukozy we krwi.
  • Nieustanna ochota na słodycze może wynikać z uzależnienia od cukru. Po zjedzeniu czegoś słodkiego poziom cukru we krwi wzrasta, a trzustka produkuje insulinę, która dostaje się do krwiobiegu i zapewnia energię na długi czas. Jednak jeśli spożywamy za dużo cukru, to organizm zaczyna się uzależniać. Trzustka wyrzuca coraz więcej insuliny i dochodzi do gwałtownych wahań poziomu cukru we krwi. Wtedy mózg otrzymuje sygnał, że potrzebuje glukozy, a ochota na słodycze rośnie…tak powstaje uzależnienie.Zdjęcie Ciągle masz ochotę na słodycze? Poznaj przyczyny oraz jak temu zapobiegać. #1
  • Może wynikać z niedoborów składników mineralnych i witamin. Odczuwamy wzmożoną ochotę na słodkie rzeczy, gdy cierpimy na niedobory cynku, manganu, witaminy C lub witamin z grupy B.
  • Ciągła ochota na słodycze może wynikać z choroby nadnerczy, które wytwarzają hormon stresu: kortyzol. Hormon ten pomaga utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi.

Jak zwalczyć ochotę na słodycze?Zdjęcie Ciągle masz ochotę na słodycze? Poznaj przyczyny oraz jak temu zapobiegać. #2

  • Pozbądź się słodyczy z domu. Jeśli nie będziesz mieć niezdrowych przekąsek w zasięgu wzroku, to nie będziesz o nich nieustannie myśleć, a Twoje pragnienie zmaleje.
  • Pierwsze dni będą najtrudniejsze, ale postaraj się powstrzymać od jedzenia słodyczy. Po tygodniu przestaniesz odczuwać na nie nieposkromioną ochotę.
  • Już po kilku dniach Twoje kubki smakowe dostosują się do nowego stylu żywienia. Słodycze i pełne cukru produkty przestaną Ci smakować i zaczną wydawać się po prostu zbyt słodkie.
  • Spożywaj regularnie 4-5 małych posiłków w ciągu dnia, aby zapewnić sobie uczucie sytości i wyeliminować wahania poziomu cukru we krwi.
  • Odpowiednio się nawadniaj, pij dużo wody, zielonej herbaty i naparów ziołowych. Wyeliminuj ze swojej diety słodkie napoje i przetworzone soki.
  • Uważaj na cukier, ukryty w produktach spożywczych. Przed zakupem uważnie czytaj etykiety i sprawdzaj składy.Zdjęcie Ciągle masz ochotę na słodycze? Poznaj przyczyny oraz jak temu zapobiegać. #3
  • Uważaj na sztuczne słodziki, takie jak melasa, sacharoza, syrop kukurydziany, czy syrop glukozo-fruktozowy. Świadomie wybieraj produkty, które kupujesz.
  • Zmień nawyki żywieniowe. Spożywanie węglowodanów sprawia, że w krótkim czasie znów jesteśmy głodni. Do swojej diety włącz świeże warzywa i owoce, produkty pełnoziarniste, chude mięso i ryby, które są źródłem białka i zdrowych tłuszczy i zapewnią sytość na dłużej.
  • Nie podjadaj między posiłkami. Jeśli odczuwasz głód w ciągu dnia sięgaj po zdrowe przekąski, orzechy, owoce lub warzywa.
  • Stosuj suplementy diety, które zmniejszają ochotę na słodycze. Chrom i magnez pozwolą zmniejszyć apetyt i uczucie głodu.
Patrycja

Polecane