Trening 12-3-30. Na czym polega? Jakie daje efekty?

Trening 12-3-30. Na czym polega? Jakie daje efekty?

Większość z nas marzy o smukłej i zgrabnej sylwetce. Jednak wycieńczające treningi czy restrykcyjne diety potrafią zniechęcić wiele osób. Poznajcie więc trening 12-3-30, który ma już wielu swoich zwolenników!

Zamknięte kluby i siłownie 

Pandemia sprawiła, że zarówno miłośnicy treningów, jak i właściciele fitness nie mają łatwego życia. Raz kluby fitness są otwierane, żeby za chwile znów zostały zamknięte, gdy liczba nowych przypadków zakażenia koronawirusem znacząco wzrasta.

Trudno regularnie ćwiczyć, gdy dostęp do siłowni został wstrzymany. Klubowicze, jak i właściciele klubów znajdują się teraz w nie łatwej sytuacji, ponieważ nie wiedzą, jak dalej potoczą się ich losy. Nie każdy bowiem, potrafi narzucić sobie reżim ćwiczeń w domu lub nie ma do tego odpowiedniego sprzętu.

Ćwiczenia online 

W Internecie można znaleźć wiele filmików, instrukcji czy opisów ćwiczeń, które można wykonywać w domu, jako że kluby fitness i siłowni są obecnie zamknięte. Nie każdy z nas jest fizjoterapeutą czy instruktorem fitness, aby wiedzieć, jakie ćwiczenia będą odpowiednie i efektywne

. Ostatnio dość dużą popularność cieszy się natomiast trening 12-3-30, który jest podobno bardzo prosty i daje spektakularne efekty.

Amerykańska influencerka

Trening 12-3-30 został skonstruowany przez amerykańską influencerkę Lauren Giraldo, która opublikowała go pierwszy raz na stronie You Tube w 2019 roku. Jednak opublikowanie go w tamtym serwisie nie przyniosło jej rozgłosu. Dopiero gdy pod koniec ubiegłego roku zamieściła go na TikToku, to zdobył on większą popularność.

Od tamtego czasu obejrzało go ponad 12 mln razy, co przyniosło mu wielu zwolenników.

Trening 12-3-30

Lauren Giraldo opracowała trening, który w całości odbywa się na bieżni. Nie jest to jednak zwykłe bieganie na bieżni, ponieważ należy się do niego odpowiednio przygotować. Liczby w nazwie tego treningu nie są przypadkowe. Przed przystąpieniem do treningu należy ustawić bieżnię pod kątem 12 stopni i iść po niej z prędkością 3 mil na godzinę (około 5 km/h) przez 30 minut. Przez pół godziny powinniśmy wykonywać marsz, który nie będzie przerywany żadnymi przerwami.

Początki treningów

Autorka treningu przekonuje, że dzięki niemu udało się jaj zrzucić 13 kg, przy założeniu, że odbywała go przez 5 dni w tygodniu. Jej waga dzięki niemu utrzymała się na stałym poziomie przez 2 lata.

Początki były jednak trudne, ponieważ nie była ona w stanie ćwiczyć i utrzymać się na bieżni przez pełne pół godziny. Z biegiem czasu jednak jej kondycja ulegała poprawie, a treningi zaczęły być radością, a nie torturą.

Zdanie ekspertów 

Pomimo że metoda ta jest bardzo prosta, to eksperci z branży fitness ostrzegają jednak, że jest to duże obciążenie dla organizmu. Marsz przez 30 minut w pochylonej pozycji i dodatkowo bez przerw to dla początkującej osoby spore obciążenie organizmu.

Zalecają więc, aby stopniowo wydłużać czas treningu oraz poziom nachylenia bieżni. Treningu 12-3-30 nie powinny stosować osoby otyłe oraz ze sporą nadwagą. Dla nich na początek zaleca się 30-minutowy spacer po płaskim terenie, a dopiero później zastosowanie treningu amerykańskiej influencerki.

 

 

Katarzyna

true

Polecane