Płaski brzuch po ciąży? Te ćwiczenia pomogą Ci wrócić do formy!

Płaski brzuch po ciąży? Te ćwiczenia pomogą Ci wrócić do formy!

Wiele kobiet po porodzie chce odzyskać dawną sylwetkę. Zastanawiają się kiedy mogą zacząć trenować i jakie ćwiczenia wybrać, by odzyskać figurę sprzed porodu. Poniżej przedstawiamy zestaw pięciu skutecznych ćwiczeń na brzuch. Dzięki nim szybko zgubisz nadprogramowe kilogramy i wzmocnisz mięśnie!

Zdjęcie Płaski brzuch po ciąży? Te ćwiczenia pomogą Ci wrócić do formy! #1

Kiedy można zacząć ćwiczyć po porodzie?

Wiele mam zastanawia się, kiedy będą mogły bezpiecznie ćwiczyć po urodzeniu dziecka. Okazuje się, że już po 6 tygodniach można wprowadzać ćwiczenia na brzuch. Zanim zaczniesz trenować, skonsultuj się z lekarzem. Jeśli czujesz się na siłach, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zaczęła ćwiczyć.

Najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch po porodzie:

Unoszenie bioder

Połóż się na plecach na podłodze i ugnij nogi w kolanach, stopy trzymaj płasko na ziemi. Wyprostuj ręce i ułóż je swobodnie wzdłuż tułowia. Zacznij wypychać biodra w górę, unosząc miednicę. Utrzymuj ją w górze przez około 5 sekund i z powrotem opuszczaj. Ćwiczenie powtórz 20 razy.

Zdjęcie Płaski brzuch po ciąży? Te ćwiczenia pomogą Ci wrócić do formy! #2

Skręty brzucha- russian twist

Rusian twist to ćwiczenie, które wzmocni i wyrzeźbi mięśnie brzucha. Usiądź na podłodze z lekko ugiętymi nogami. Kolana i stopy powinny być złączone. Odchyl do tylu plecy, aż poczujesz napięcie brzucha. Zacznij wykonywać skręty tułowiem raz w prawą, a raz lewą stronę. Możesz dołożyć obciążenie w postaci 1,5 litrowej butelki z wodą. Jeśli chcesz wykonywać łatwiejszą wersję, trzymaj stopy na podłodze. Przy trudniejszej, oderwij je i unieś kilka centymetrów nad podłogą. Ćwiczenie powtórz 20 razy.

Brzuszki

Połóż się na plecach, na macie lub ręczniku rozłożonym na podłodze. Ugnij nogi w kolanach, ręce załóż za głowę. Napnij mięśnie brzucha, skup się na oddechu i zacznij wykonywać skłony. Spięcia nie muszą być głębokie ani szybkie, w ćwiczeniach brzucha liczy się dokładność. Zrób 2 serie ćwiczeń po 10 brzuszków.

Zdjęcie Płaski brzuch po ciąży? Te ćwiczenia pomogą Ci wrócić do formy! #3

Unoszenie nóg w klęku

Ustaw się w klęku podpartym, wyprostuj ramiona i ugnij kolana. Dłonie mają znajdować się pod barkami, a kolana pod biodrami. Ściągnij łopatki, wyprostuj plecy i napnij brzuch. Unieś każdą nogę po 20 razy, prostując ją w kolanie.

Zdjęcie Płaski brzuch po ciąży? Te ćwiczenia pomogą Ci wrócić do formy! #4

Deska- plank

To ćwiczenie, które wydaje się bardzo proste, ale angażuje wiele partii mięśniowych i przy regularnym powtarzaniu, daje spektakularne efekty. Połóż się na podłodze na brzuchu, zegnij ręce w łokciach i unieś się na przedramionach. Napnij mięśnie brzucha i unieś tułów, nie wypychaj bioder w górę, staraj się zachować prostą linię. Postaraj się wytrzymać 30 sekund, z czasem możesz wydłużać ćwiczenie do minuty.

Patrycja

Polecane