Otwarcie salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Podano datę i nowe warunki pracy

Otwarcie salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Podano datę i nowe warunki pracy

Branża beauty została bardzo dotknięta przez pandemię koronawirusa. Ministerstwo Rozwoju od jakiegoś już czasu pracowało nad nowymi zasadami, które będą obowiązywać pracowników, jak i klientów chcących udać się do fryzjera, czy kosmetyczki. Co się zmieni i jak będzie wyglądało przyjmowanie klientów w salonach piękności, kiedy już zostaną otwarte? Zobaczcie!

Zdjęcie Wizyta w salonie fryzjerskim i kosmetycznym będzie wyglądała zupełnie inaczej! Co się zmieni? #1

Na tę informację czeka tysiące osób w naszym kraju. W trzecim etapie odmrażania gospodarki, który według nieoficjalnych jeszcze wiadomości ma nastąpić 18 maja do pracy będą mogli wrócić fryzjerzy i kosmetyczki. Po otwarciu, salony na pewno nie będą mogły narzekać na brak klientów, po tak długim "lockdownie". Jednak, jak się okazuje właściciel salonu fryzjerskiego, czy kosmetycznego będzie musiał spełnić szereg wytycznych dzięki, którym będzie mógł wznowić swoją działalność z zachowaniem wszystkich środków ostrożności.

Otwarcie branży beauty w trzecim etapie odmrożenia polskiej gospodarki pozwoli na uratowanie tysięcy miejsc pracy. Ministerstwo Rozwoju wraz z ekspertami z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego oraz Izby Kosmetologów, przez niemal dwa tygodnie pracowało nad ustaleniem zasad, jakie będą obowiązywać po ich otwarciu. Na oficjalne wytyczne będziemy musieli jeszcze poczekać, niemniej jednak GIS i PZPK przygotowali już informacje w formie grafik, na których widnieje wiele nowych wytycznych. Bez wątpienia wizyty w salonie fryzjerskim bądź kosmetycznym będą wyglądały zupełnie inaczej niż przed pandemią koronawirusa.

Zdjęcie Wizyta w salonie fryzjerskim i kosmetycznym będzie wyglądała zupełnie inaczej! Co się zmieni? #2

Salony fryzjerskie i kosmetyczne muszą spełnić wiele wytycznych!

Wytyczne dla pracowników:

-Zachowanie bezpiecznej odległości 1,5 m między stanowiskami pracy i pracownikami. Jeżeli nie możemy zachować odległości ustawiamy zasłony oddzielające stanowiska.

- Obowiązkowe noszenie maseczek, rękawiczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usługi. Odzież ochronna jednorazowa bądź tekstylna.

- Wizyty można tylko i wyłącznie umawiać przez telefon bądź internetowo.

-Dezynfekcja powierzchni kontaktowej jak klamki itp. kilka razy w ciągu dnia.

- Używanie jednorazowych akcesoriów bądź ich dezynfekowanie w temp. 60 stopni po każdym kliencie

Wytyczne dla klientów:

-Przed wizytą pomiar temperatury i krótka ankieta

- Ograniczona liczba klientów w gabinecie

-Brak poczekalni. Klienci rzeczy osobiste muszą przechowywać w workach, aby się nie stykały.

- Klienci muszą być w maseczkach i rękawiczkach bądź dezynfekować ręce.

-Nie można serwować kawy i herbaty. Wyjątkiem jest woda w jednorazowych kubkach.

-Zakaz używania telefonów komórkowych i testerów produktów.

-Płatność w sposób bezkontaktowy

Dodajmy, że w naszym kraju branża beauty stanowi blisko 2,2% ogólnej liczby podmiotów gospodarki narodowej. Według danych na koniec marca tego roku 87 505 tys. firm deklarowało prowadzenie działalności w sektorze "Fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne". Spośród tej liczby ponad 99% to mikrofirmy, które przez pandemię odniosły ogromne straty.

Agnieszka

true

Polecane