Wszechobecna epidemia powoduje ograniczenia w handlu, dlatego w ostatnim czasie wielu dostawców przestawiło się na sprzedaż produktów online. Wiele z firm już dostrzegło w tej formie sprzedaży duży potencjał rozwoju, w tym także dyskont Biedronka. Sklep rozpoczął właśnie współpracę z Glovo, również we wszystkie niedziele.
Czym jest Glovo?
Glovo to hiszpański start-up, oferujący usługi kurierskie na żądanie. W aplikacji mobilnej można zamówić takie usługi jak kupno, odbiór i dostarczenie produktu do wybranego przez klienta miejsca.
A wszystko to za pomocą dotknięcia palcem na ekranie naszego smartfona, bez wysiłku i wychodzenia z domu.
Sieć Biedronka zapewnia o swoim sporym zasięgu usług transportowych, który obejmuje już 16 miast, między innymi Warszawę, Szczecin, Kraków, Lublin, czy Wrocław.
W tych 16 miastach każdy zrobi zakupy online we wszystkie dni tygodnia, wraz z niedzielami, poczynając od niedzieli wpadającej na 10 maja.
Jakie są ceny produktów oferowanych online?
Wszystkie ceny online pokrywają się z aktualnymi cenami w sklepach stacjonarnych Biedronka i obowiązują takie same promocje cenowe na wybrane produkty jak te oferowane w aktualnych gazetkach reklamowych dyskontu.
Jakie są koszty dostawy realizowanej przez Glovo?
Koszt jednej dostawy kształtuje się całkiem przyzwoicie i co najważniejsze opłata ta jest stała, w kwocie 9,99 złotych, niezależnie od masy wagi dostarczanego nam towaru.
Limity wagowe artykułów w paczce są elastyczne, jednak co oczywiste nie powinny one przekraczać możliwości siłowych dostawców transportujących przesyłkę. Zgodnie z zarządzeniem związanym z obostrzeniami epidemiologicznymi i przestrzeganiem rygoru kwarantanny, kurierzy Glovo dostarczają towar w sposób, który uniemożliwia im bezpośredni, bliższy kontakt z zamawiającym klientem.
Jak długo czeka się na zamówienie?
Aplikacja jest w stanie przetworzyć i dostarczyć zamówienie klienta w przeciągu jednej godziny. Jest to jednak uzależnione także od innych czynników, takich jak natężenie ruchu zamówień, lokalizacja i pora dnia (godz. między 11:00 a 14:00).
Wtedy może się faktycznie zdarzyć, że poczekamy na nasze zamówienie nieznacznie dłużej.
Jaki jest asortyment i wybór produktów online?
Biedronka wygenerowała w aplikacji wszystkie te produkty, które są kupowane przez jej klientów najczęściej i najchętniej. Obecnie Biedronka oferuje do wyboru około 1,5 tys. produktów dyskontu, czyli jest ich naprawdę sporo. Klienci Biedronki za pomocą aplikacji Glovo najczęściej z owoców kupują banany, cytryny, awokado, winogrona bezpestkowe.
Natomiast inne równie chętnie kupowane produkty spożywcze to filety z piersi kurczaka, masło extra polskie, jaja z wolnego wybiegu, świeże filety z łososia.
Oprócz produktów spożywczych nie zabraknie w ofercie asortymentu sklepu także oferty kosmetyków, czy papieru toaletowego.
Najmniej chodliwym warzywem pośród zamawiających klientów okazały się pomidory malinowe.
Jak będzie się kształtować współpraca po epidemii?
Współpraca Biedronki z kurierami z Glovo będzie kontynuowana również po ustaniu zagrożenia epidemiologicznego. Obecnie jest ona określana mianem współpracy stałej z długofalowym rozwojem w tej formie sprzedaży w przyszłości.
Co oznacza, że ta forma współpracy nie była jedynie tymczasowa i mająca na celu tylko pomóc w ograniczeniu tłoku i kolejek w sklepach stacjonarnych na czas epidemii koronawirusa.
Wielu klientów na pewno ucieszy fakt, że także w niedziele wolne od handlu będą mieć sposobność zamówienia niezbędnego towaru, bez konieczności robienia zapasów.