Nie daj się jesiennej chandrze! Oto sposoby jak jej uniknąć


                    Nie daj się jesiennej chandrze! Oto sposoby jak jej uniknąć
01Paź

Czy Ty też tak masz, że wraz ze spadającą temperaturą spada Twój poziom energii? Wieczory robią się zimne i długie a my zapadamy w jesienną nostalgię. Czy wiesz jak nie dać się chandrze? Oto kilka sprawdzonych sposobów.

Zdjęcie Nie daj się jesiennej chandrze! Oto sposoby jak jej uniknąć #1

Jesienna chandra

Statystycznie liczba depresji rośnie wraz z pojawianiem się jesieni. Jednak nie zawsze trzeba się od razu uciekać do antydepresantów i wizyt u specjalisty. Są sposoby jak tego uniknąć.

Witaminy i dieta

Zadbaj o swoją dietę. To bardzo ważny aspekt naszego życia. Jeśli będziesz jeść zdrowo to poziom szczęścia i zadowolenia z siebie znacznie wzrośnie. Pamiętaj także o suplementacji witamin, przede wszystkim witaminy D.

Spaceruj

Aby uniknąć depresji, ważny jest ruch. Wyprowadzaj siebie na spacer codziennie. Być może temperatura do tego nie zachęca, ale ciepłe ubranie powinno załatwić sprawę.

Jesienny wyjazd

Wczasy warto przesunąć na jesień z kilku powodów. Jednym z nich jest to, że ceny wycieczek maleją. Drugim powodem jest to, że gdy w Polsce zapada jesień, Ty możesz cieszyć się gorącym słońcem na wakacjach. Jesienny wyjazd w cieplejsze miejsca zapewni Ci energii na dobrych kilka tygodni.

Zdjęcie Nie daj się jesiennej chandrze! Oto sposoby jak jej uniknąć #2

Zimny prysznic

Jesień to spadek temperatury za oknem. Najchętniej wtedy zawijamy się pod kocem bądź leżymy w wypełnionej gorącą wodą wannie, by się ogrzać. To błędne koło. Okazuje się, że zimny prysznic doda Ci o wiele więcej energii i wigoru. Zimno pobudza nasz organizm. Bierz chłodny prysznic rano wieczorem i sama sprawdź jakie pozytywne przynosi efekty.

Aktywność fizyczna

Nic tak nie pobudza i nie dodaje energii jak ćwiczenia. Zapisz się na taniec, jogę lub po prostu wyjdź na siłownie poćwiczyć. W ziemie jest to szczególnie ważne, ponieważ nie spędzamy tyle czasu na dworze.

Skup się na pracy

Jeśli czujesz spadek energii, to powinnaś wziąć się za siebie. Nie siadaj leniwie przed telewizorem lub komputerem. Zajmij się czymś, pracuj, zrób co dla siebie. Szukaj sobie zajęcia. Paradoksalnie im więcej zrobisz tym więcej masz energii do życia. Podejmij zadania, które zawsze odkładałaś na potem. Lenistwo nigdy nie pomoże w produkcji energii życiowej.

następna inspiracja
Zobacz również:
następna inspiracja