Coca-Cola to napój, który wszyscy doskonale znamy. Marka co roku wykłada miliony, aby jej produkt kojarzył nam się z rodzinnymi posiłkami, a nawet świętami. Niestety, drogie reklamy nie załatwią sprawy okropnego składu, jaki ma ten produkt.
Coca-Cola stara się, aby jej produkt nie schodził z podium najczęściej kupowanych napojów. Co chwilę pojawiają się nowe opcje produktu: urozmaicone smaki, czy wersje bez kalorii. Spore kontrowersje wzbudza właśnie ta druga grupa.
Coca-Cola Zero trafiła na polski rynek w 2005 roku. Wcześniej mieliśmy okazję pić Coca-Colę Light, która była skierowana głównie do kobiet dbających o linię. Colę Zero reklamowano natomiast jako napój dla mężczyzn, którzy uprawiają sport i dbają o swoje sylwetki.
Coca-Cola Zero - czy podnosi poziom cukru we krwi?
Coca-Cola Zero, jak sama nazwa wskazuje, nie zawiera kalorii. Nie zawiera też cukru. Jest jednak bardzo słodka i smakiem mocno przypomina tradycyjną wersję napoju. Wszystko dzięki temu, że napakowana jest innymi substancjami słodzącymi. Mowa o aspartamie i acesulfamie K.
Substancje te są prawie 200 razy bardziej słodkie, niż zwykły cukier. Wielu dietetyków uważa, że są również szkodliwe. Na razie jednak, poza badaniami na zwierzętach, żadne badania naukowe nie dały pewności, że mogą one wywoływać raka. Co więcej, jak z większości przypadków, to dawka czyni truciznę. Rozsądnie jest więc nie przesadzać z ilością słodzika, ale niekoniecznie trzeba z niego zrezygnować w zupełności.
Badania wskazują na to, że Coca-Cola Zero nie podnosi cukru we krwi. Nie jest jednak dobrym wyborem dla diabetyków. Dlaczego? Napój ten zawiera kofeinę, która powoduje podniesienie się ciśnienia krwi. To z kolei zwiększa insulinooporność, co może powodować hipoglikemię.
Co więcej, słodkie napoje (nawet jeśli nie zawierają cukru) mocno zwiększają apetyt na słodycze.