Miesiąc temu sieć fast foodów Subway ogłosiła nietypową promocję. Osoby, które zmienią nazwisko na Subway, otrzymają możliwość dożywotniego jedzenia w Subway za darmo. Jaki był odzew? Zaskakująco pozytywny.
10 000 osób zgodziło się na zmianę nazwiska na Subway
We wtorek sieć fast foodów Subway ogłosiła, że chęć zmiany nazwiska zadeklarowało aż 10 000 osób. Co więcej, tak duże zainteresowanie akcją odnotowano w zaledwie 96 godzin po ogłoszeniu nietypowej promocji.
Subway informuje też, że spośród osób, które zgodziły się na zmianę nazwiska, wyłonią jedną, która oprócz darmowych kanapek do końca życia, otrzyma też środki na pokrycie kosztów administracyjnych i urzędowych wynikających ze zmiany nazwiska.
Akcja promocyjna nowego menu
Subway zdecydował się na tak nietypową akcję z prostych powodów. Chciał rozgłosu, ponieważ do punktów wychodzi właśnie nowe menu. Sieć po raz pierwszy wprowadza do swojego menu świeżo krojone mięso.
Warto też zaznaczyć, że sieć Subway chce sprzedać swoją firmę i obecnie trwają poszukiwania nabywcy. Szacuje się, że wartość sieci fast foodów wynosi około 9 miliardów dolarów.
Czy w Polsce to byłoby możliwe?
W Polsce zmiana nazwiska jest jak najbardziej możliwa. Nie jest ona jednak tak dostępna, jak w innych krajach. Okazuje się bowiem, że aby zmienić nazwisko, musimy uzyskać zgodę właściwego organu administracyjnego, która jest związana z określonymi przesłankami.
Warunki określa Kodeks rodzinny i opiekuńczy. Nazwisko możemy bez problemu zmienić w kilku przypadkach:
- Małżeństwo
- Adopcja
- Rozwód
- Zmiana nazwiska, które może nas ośmieszać
- Zmiana nazwiska bezprawnie zmienionego
Aby zmienić nazwisko, należy złożyć odpowiedni wniosek w Urzędzie Stanu Cywilnego. We wniosku należy bardzo dokładnie opisać powód, przez który chcemy zmienić nazwisko.
Nie ma konkretnej listy powodów, dla których możemy zmienić nazwisko. Każdorazowo kierownik Urzędu Stanu Cywilnego decyduje o tym, czy otrzymamy pozwolenie na zmianę nazwiska, czy nie.
Nie do końca możliwe jest jednak zmienienie nazwiska bez żadnego konkretnego powodu. Oznacza to, że taka promocja w Polsce mogłaby nie mieć oczekiwanych skutków.