Vectra S.A. jest jednym z największych polskich operatorów sieci kablowej w kraju. Firma poinformowała swoich klientów, że już od września bieżącego roku trzeba będzie zapłacić aż o 15 % więcej. Czego dotyczy podwyżka?
Podwyżki
Już we wrześniu 2023 r. klienci sieci kablowej Vectra S.A. będą musieli zapłacić aż o 15 % więcej. Firma tłumaczy, że rosnąca inflacja wymusiła konieczność zwiększenia opłat. Poziom waloryzacji jest związany ze wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych, który wynosi 15 %.
Firma wypowiedziała się w tej sprawie w następujący sposób:
"Inflacja i wciąż rosnące koszty życia budzą wiele emocji i w negatywny sposób wpływają na nas wszystkich. Jako firma goszcząca w milionach domów naszych klientów zawsze jesteśmy blisko nich, dzięki czemu bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę z wyzwań, z którymi się mierzą. Niestety przed tymi samymi problemami co oni stoją dziś wszyscy przedsiębiorcy w naszym kraju" - Vectra S.A.
Waloryzacja usług
Przedstawiciele firmy Vectra S.A poinformowali, że waloryzacja cen będzie dotyczyć niewielkiej grupy klientów. Ma ona dotyczyć osób, które dotychczas niebyły objęte podwyżką opłat, a zmieniali lub podpisywali nowe umowy. Wprowadzone podwyżki są wynikiem dostosowania opłat do rzeczywistej wartości usług.
Jeżeli klienci nie zgodzą się na podwyżki mogą spróbować wypowiedzieć umowę na określonych warunkach:
"Stąd nasi klienci nie mogą rozwiązywać umów w trybie właściwym dla wypowiedzenia w związku ze zmianą warunków umów. Natomiast każdocześnie mogą korzystać z prawa wypowiedzenia umów na zasadach podstawowych, określonych w umowach i Ogólnych Warunkach Umowy" - Vectra S.A
Wzrost cen
Operator sieci kablowej to nie jedyna firma, która została zmuszona do podwyższenia cen za swoje usługi. Obecnie rosnąca inflacja odbija się na każdym szczeblu gospodarki. Inflacja HICP w Polsce wyniosła 11 proc. r/r w czerwcu 2023 r. Głównymi czynnikami odpowiadającymi za taki stan są:
- polityka pieniężna państwa
- wzrost płac
- podatek VAT
- wzrost cen surowców
- kurs walutowy