Kobieta wypadła z pędzącego rollercoastera

Agnieszka

Newsy

09.08.2022 10:56

Kobieta wypadła z pędzącego rollercoastera

W niemieckim parku rozrywki Wild-und Freizeitpark w Klotten doszło do tragicznego wypadku na jednym z rollercoasterów. Na chwilę przed zamknięciem parku rozrywki odbywał się jeden z ostatnich przejazdów dużej kolejki górskiej. W pewnym momencie z pędzącej maszyny wypadła 57-letnia kobieta. Park rozrywki wydał oświadczenie w tej sprawie.

Śmiertelny wypadek w niemieckim parku rozrywki

Podczas przejazdu kolejką górską, która ma 532 metry długości, ponad 17 metrów wysokości i potrafi rozpędzić się do 60 km/h doszło do tragicznego wypadku. Z rollercoastera, który jest jedną z największych atrakcji tamtejszego parku rozrywki, wypadła kobieta.

Doznała ona wielu obrażeń. Pomimo szybkiej interwencji ratowników i reanimacji, niestety nie przeżyła. 

Park rozrywki Wild-und Freizeitpark zabrał głos w sprawie

Obecnie nie wiadomo dokładnie, jaka przyczyna tego tragicznego w skutkach wypadku. Śledczy badają, czy doszło do ludzkiego błędu, niedopatrzenia, czy może usterki w rollercoasterze. Park rozrywki zabrał jednak głos w sprawie i złożył kondolencje rodzinie zmarłej kobiety. Park obecnie został zamknięty dla odwiedzających.

Chcielibyśmy skorzystać z okazji, aby wyrazić nasze najgłębsze współczucie rodzinie, bliskim i przyjaciołom! Nasz zespół KLOTTI wciąż jest w szoku i oszołomieniu

– czytamy w oświadczeniu przytoczonym przez das Erste

Wypadek w parku rozrywki ICON Park w Orlando na Florydzie 

Kilka miesięcy wcześniej, bo pod koniec marca tego roku, doszło do wypadku  w parku rozrywki ICON Park w Orlando na Florydzie. Wtedy to 14-letni chłopiec wypadł z wieży FreeFall, która jest najwyższą tego typu wieżą na świecie.

Niestety, pomimo interwencji medyków, chłopca nie dało się uratować.

„Przyczyną przedmiotową wypadku było to, że Tire Sampson nie było odpowiednio zamocowany w siedzeniu, głównie z powodu niewłaściwej regulacji czujnika zbliżeniowego uprzęży” – czytamy w raporcie.

„Niewłaściwa regulacja czujnika pozwoliła na zapalenie obu świateł bezpieczeństwa, niewłaściwie spełniając wymagania elektronicznego mechanizmu bezpieczeństwa jazdy, umożliwiając rozpoczęcie jazdy, nawet jeśli jazda była niebezpieczna”.