Grupa Żabka jest obecnie największą siecią sklepów autonomicznych w Europie. Sieć może pochwalić się 50 sklepami wspieranymi przez sztuczną inteligencję, o nazwie Żabka Nano. Sieć planuje ekspansję swoich sklepów bez kasjerów w dość nietypowych miejscach.
Projekt Żabka Nano
Projekt Żabka Nano powstał przy współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi.
Rozwiązanie to pozwala na a szybkie zakupy bez kasjerów, kolejek i gotówki, jest precyzyjnie dostosowane do charakteru lokalizacji oraz profilu klientów.
Robienie zakupów odbywa się przy użyciu aplikacji w telefonie, dowolnej karty płatniczej, aplikacji Apple Pay lub Google Pay, czy smartwatcha.
Sklepy mogą mieć różne formaty. Są to samodzielne kontenerowe automaty sprzedażowe, tradycyjne punkty brick-and-mortar czy store-in-the-store.
„Żabka Nano wykorzystuje innowacyjne metody autoryzacji i płatności za zakupy. Pierwsze placówki były połączone z aplikacją mobilną sieci, która umożliwiała zarówno wejście do środka, jak i płatność za zakupy. Obecnie, w modelu store-in-the-store, rozwijany jest koncept umożliwiający wstęp do placówki przy wykorzystaniu dowolnej karty płatniczej. Same zakupy trwają tylko chwilę, a płatność realizowana jest automatycznie” – czytamy na stronie internetowej Żabki.
Przypomnijmy, że pierwsza Żabka Nano została otwarta w Poznaniu w 2021 roku. Obecnie zakupy zrobimy również w Gdańsku, Krakowie, Piasecznie, Poznaniu, Sopocie, Wrocławiu czy Warszawie.
Punkty te zlokalizowane są na dworcach kolejowych, stacjach metra, na terenie uczelni, w klubach fitness (Zdrofit), marketach budowalnych (Leroy Merlin), czy sklepów wielkopowierzchniowych jak np. Decathlon.
Sieć informuje, że asortyment w placówkach Żabka Nano jest dostosowany do specyfiki lokalizacji i profilu klienta. W zależności od modelu, liczy od 450 do nawet 1500 produktów. W każdej Żabce Nano dostępne są produkty marek własnych Żabki, m.in. pożywne i zdrowe przekąski, soki i smoothie, dania gotowe oraz świeżo mielona kawa z ekspresu.
Żabka otworzy nanosklepy w szpitalach i szkołach
Okazuje się, że Grupa Żabka planuje już otwarcie kilkudziesięciu kolejnych placówek Nano.
Portal wiadomościhandlowe.pl donosi, że sieć Żabka planuje otworzyć bezobsługowe placówki również w fabrykach, szkołach, a nawet w szpitalach.
„Projekt daje nam nowe możliwości wyboru lokalizacji, bo sklepy tego typu otwieramy m.in. w miejscach, w których – ze względu na ograniczoną powierzchnię lub wymogi prawne – nie zmieściłby się standardowy sklep Żabka” – mówiła Anna Grabowska, wiceprezes zarządu ds. strategii konsumenckich w Grupie Żabka (wywiad dla wiadomościhandlowe.pl).
Kobieta podkreśla, że w przypadku tego formatu ważny jest asortyment oraz technologia, która wspiera sprzedaż i obsługę klienta.
Anna Grabowska mówi również, że klienci lubią różnego rodzaju ciekawostki technologiczne. Kobieta zdradza, że w jednym ze sklepów Żabka Nano testowany jest robot Robbie, który przygotowuje hot dogi, będące flagowym produktem w sklepach tradycyjnych.
Robiliście już zakupy w Żabce Nano?