Klienci sklepów Żabka będę zaskoczeni. Sieć szykuje innowacyjne rozwiązanie, które znane jest z popularnej sieci gastronomicznej. Nowy format ma pojawić się jeszcze w 2022 roku. O co dokładnie chodzi?
Żabka Drive
Szczegóły przedsięwzięcia przedstawił portal wiadomościhandlowe.pl.
Okazuje się, że sieć chce wprowadzić format Drive podobny do oferowanego obecnie klientom McDonald's.
Pierwsza Żabka Drive ma powstać w województwie łódzkim w Zduńskiej Woli.
Punkt ma działać przy drodze z Łodzi do Sieradza.
Sklep ma funkcjonować w pobliżu Hotelu Pod Słońcem.
Kierowcy będą mogli złożyć zamówienie, zapłacić i odebrać je bez wychodzenia z samochodu. Nie będzie konieczności zawracania.
Oferta Żabki Drive nie jest jeszcze ujawniona. Spekuluje się, że firma chce skupić się na ofercie gastronomicznej (Żabka Cafe).
Prawdopodobnie w asortymencie pojawią się także akcesoria dla kierowców.
Portal informuje, że sieć chce w przyszłości rozwinąć ten projekt i otworzyć punkty Drive przy autostradach.
Pierwszy punk zacznie funkcjonować prawdopodobnie w grudniu 2022.
Projekt Żabka Nano
Sieć Żabka wprowadza wiele innowacji. Przypomnijmy, że jednym z nich jest projekt Żabka Nano.
Grupa Żabka jest obecnie największą siecią sklepów autonomicznych w Europie. Sieć może pochwalić się 50 sklepami wspieranymi przez sztuczną inteligencję, o nazwie Żabka Nano. Sieć planuje ekspansję swoich sklepów bez kasjerów w dość nietypowych miejscach tj. jak szpitale, szkoły, fabryki.
Rozwiązanie to pozwala na a szybkie zakupy bez kasjerów, kolejek i gotówki, jest precyzyjnie dostosowane do charakteru lokalizacji oraz profilu klientów.
Robienie zakupów odbywa się przy użyciu aplikacji w telefonie, dowolnej karty płatniczej, aplikacji Apple Pay lub Google Pay, czy smartwatcha.
Sklepy mogą mieć różne formaty. Są to samodzielne kontenerowe automaty sprzedażowe, tradycyjne punkty brick-and-mortar czy store-in-the-store.
Przypomnijmy, że pierwsza Żabka Nano została otwarta w Poznaniu w 2021 roku.
Obecnie zakupy zrobimy również w Gdańsku, Krakowie, Piasecznie, Poznaniu, Sopocie, Wrocławiu czy Warszawie.
Punkty te zlokalizowane są na dworcach kolejowych, stacjach metra, na terenie uczelni, w klubach fitness (Zdrofit), marketach budowalnych (Leroy Merlin), czy sklepów wielkopowierzchniowych jak np. Decathlon.