Kultowa zielona butelka Sprite po ponad 60 latach odchodzi w zapomnienie. Nowa ma być bardziej przyjazna dla środowiska.
Sprite w nowej butelce
Od 1 sierpnia koncern Coca-Cola przestanie wypuszczać na rynek napój Sprite w kultowej zielonej butelce. To ogromna zmiana w historii napoju gazowanego, który swój amerykański debiut miał w 1961 roku.
W ramach nowej polityki środowiskowej, zielony kolor zastąpi przezroczysty plastik. Zielony odcień będzie natomiast nadal używany na etykietach Sprite. Pozostałe napoje w zielonych butelkach z portfolio Coca-Coli, w tym Fresca, Seagram's i Mello Yello, także w najbliższym czasie zmienią opakowania na przezroczyste.
Bardziej przyjazna dla środowiska
Mimo tego, że dotychczasowe opakowania również mogły być wykorzystywane w procesie recyklingu ich zmiana na przezroczyste odpowiedniki sprawi, że nowa butelka będzie bardziej przyjazna dla środowiska. Kultowe opakowania zawierały bowiem zielony politereftalan etylenu (PET). To dodatek, którego nie można przetworzyć bezpośrednio na nowe butelki.
Zmianę uzasadnił Julian Ochoa, dyrektor generalny R3CYCLE:
„Podczas recyklingu przezroczyste butelki PET Sprite można przerobić na nowe butelki, co pomaga w tworzeniu gospodarki o obiegu zamkniętym dla plastiku”.
Niesłabnąca fala krytyki dla koncernu
Gigant napojów był często krytykowany za przyczynianie się do powstawania szkodliwych dla środowiska odpadów z tworzyw sztucznych. W związku z tym w 2018 roku koncern ogłosił inicjatywę „Świat bez odpadów". Coca‑Cola oznajmiła, że jej ambicją do 2030 r. jest zebranie i poddawanie recyklingowi opakowań w ilości odpowiadającej liczbie sprzedanych przez nią puszek i butelek na świecie.
Mimo zapowiedzi w 2020 roku koncern został uznany za największego na świecie producenta plastikowych śmieci przez firmę ekologiczną Break Free From Plastic. Logo i branding znaleziono na 13 834 kawałkach plastiku w 51 krajach, często w miejscach publicznych, takich jak parki i plaże.
Zmiana koloru kultowych butelek oraz nowe logo to kolejny krok w drodze do zmniejszenia złej sławy firmy. Jak czytamy w oświadczeniu producenta, firma w ten sposób dąży również do „spójnego wyglądu butelek na całym świecie”.