Odwołanie lotu z powodu strajku. Co zrobić?

Agnieszka
Newsy
28.07.2022 10:17
Odwołanie lotu z powodu strajku. Co zrobić?

Obecnie na wielu europejskich lotniskach część lotów jest odwoływana z powodu licznych strajków. Co wtedy zrobić? Niestety, większość polis ubezpieczeniowych oferowanych przez biura podróży nie wypłaca odszkodowania za loty odwołane z powodu strajku. Na co więc możemy liczyć w takiej sytuacji?

Odwoływanie lotów

Ostatnimi czasy coraz częściej dochodzi do dużych opóźnień, a nawet odwołań lotów w całej Europie. Tylko w czerwcu nie odbyło się blisko 7900 lotów z Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Natomiast, jak wyliczył Radar.box.com, od kwietnia do czerwca w Europie odwołano dwa razy więcej lotów niż w tym czasie w całych Stanach Zjednoczonych.

 

Linie lotnicze oferują vouchery. Ekspert radzi: nie przyjmować!

Rozwiązaniem linii lotniczych w sytuacji odwołania lotu coraz częściej jest oferowanie vouchera o wartości 120 procent kosztów biletu na lot, który się nie odbył.

Jest to jakieś rozwiązanie, jednak jest także pewien haczyk. Okazuje się bowiem, że przyjmując od linii taki voucher, pasażer zrzeka się prawa do dalszych roszczeń wobec przewoźnika. Problem pojawia się też z powodu faktu, że vouchery te są terminowe. Możemy je więc wykorzystać w przeciągu danego okresu czasu, a zorganizowanie kolejnego urlopy w krótkim odstępie czasu zazwyczaj jest niemożliwe.

Ekspert sugeruje więc, aby w przypadku odwołanego z powodu strajku lotu nie przyjmować vouchera, a skontaktować się z prawnikiem i wspólnie znaleźć sposób na odzyskanie straconych pieniędzy.

 

- Takie rady i działania nie są wystarczające. Z naszego doświadczenia wynika, że terminowe vouchery dla wielu poszkodowanych nie są adekwatną formą zwrotu poniesionych kosztów, gdyż ze względu na swoje obowiązki nie będą w stanie w najbliższym czasie wygospodarować czasu na kolejny urlop, przez co vouchery przepadają. Niejednokrotnie wyjazdy wiążą się również z dodatkowymi – okołopodróżniczymi wydatkami – m.in. hotel dla zwierząt, co w takim voucherze zupełnie nie zostaje uwzględnione. Co więcej, często też pasażerowie nie wiedzą, że mogą ubiegać się o zwrot gotówki i ewentualną rekompensatę. W takich sytuacjach polecałbym skorzystanie ze wsparcia prawników, specjalizujących się w dochodzeniu takich roszczeń – podsumowuje Marcin Maciejewski, prezes DelayFix.

 

 

Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną