Podróżni muszą liczyć się z rekordowo wysokimi cenami biletów lotniczych. Za popularne połączenia trzeba zapłacić kilka razy więcej. Ponadto trzeba wziąć pod uwagę, że lot może zostać odwołany.
Europejskie lotniska naciskają na przewoźników, aby ograniczali liczbę połączeń. Wszystko po to, by zagospodarować wielki popyt na podróże.
W efekcie ceny biletów lotniczych mają rekordowo wysokie ceny. Klienci płacą za podróże kilka razy więcej niż na początku roku.
Zapowiedzi o podwyżkach cen biletów lotniczych krążyły od kilku miesięcy. Za powód podawano rosnące ceny paliwa. Sprawie przyjrzała się „Rzeczpospolita”.
Rekordowo wysokie ceny biletów lotniczych!
Okazuje się, że Lufthansa bardzo ograniczyła siatkę połączeń i w ofercie ma tylko najdroższe bilety.
Za przykład można podać cenę lotu z Warszawy do Nowego Jorku przez Frankfurt. W lipcu cena za takie połączenia wynosi aż 5,5 tysiąca złotych za bilet w jedną stronę. Dodajmy, że podróż odbywa się w klasie ekonomicznej.
Rzeczpospolita podaje także, że Lufthansa poinformowała pasażerów o zamknięciu przejść dla klientów klasy biznes i pierwszej. Powodem są braki personelu.
Lotnicze bilety grozy
Z kolei „LOT” rejsów w klasie ekonomicznej w kierunku Warszawa – Nowy Jork już nie ma. Turyści mają do dyspozycji jedynie opcję lotu w klasie biznes za 8200 złotych za bilet w jedną stronę.
Aby zobrazować skalę podwyżek, można podać przykład ceny lotu z Warszawy do Paryża. U przewoźnika LOT za rejs taki jeszcze niedawno pasażerowie płacili 700/800 złotych. Obecnie trzeba zapłacić aż 2200 złotych.
Natomiast 12 tysięcy złotych musimy zapłacić za lot Mumbaj– Warszawa–Toronto w klasie ekonomicznej.
Portal podaje, że LOT wykorzystuje też rezerwy lotniska na Okęciu i skrupulatnie zagospodarowuje to, co porzuciły zwłaszcza Lufthansa i KLM. Warszawa stała się portem tranzytowym dla lecących z Baku, Erywania, Tbilisi, Bałkanów oraz Indii.
Czy można znaleźć cenowe perełki?
Oczywiście pośród drogich połączeń lotniczych znajdą się tzw. perełki cenowe. Na poszukiwanie okazji trzeba poświęcić trochę czasu. Podróż odbywa się tylko z bagażem podręcznym. Trzeba podporządkować się wówczas co do przewoźnika, klasy oraz daty wylotu.
Linie lotnicze zbierają żniwa
Ile linie lotnicze LOT zarobią ostatecznie tego lata, jest kluczowe. Dodajmy, że od wyników finansowych III kw. zależy, czy przewoźnik będzie potrzebował kolejnej transzy pomocy publicznej. O takiej ewentualności mówił prezes LOT Rafał Milczarski w maju 2022 r.