W związku z prowadzoną przez Rosję agresją na Ukrainie tysiące osób o dobrych sercach włączyło się do akcji charytatywnych. W Internecie można zleźć mnóstwo informacji na temat prowadzonych zbiórek pieniędzy, żywności, artykułów medycznych i higienicznych. Ludzie udostępniają posty z ofertami pomocy. W mediach można znaleźć również wiele materiałów filmowych i zdjęciowych z okupowanej Ukrainy. W akcję pomocowe zaangażowały się również osoby ze świata show-biznesu. Wykorzystując swoją popularność, chcą dotrzeć do dużej liczby odbiorców. Na publikację takich materiałów zdecydowała się m. in Maffashion i Marina. Celebrytki narzekają jednak na znaczny spadek zasięgów.
Marina i Maffasion o rzekomym blokowaniu zasięgów
Kobiety informują w mediach, że ich zasięgi drastycznie spadły po tym, jak zaczęły publikować tematy związane z wojną na Ukrainie. Snują domysły, że ich aktywność w mediach jest celowo blokowana:
„Już mi ucięli zasięgi. Wczoraj 150 tys. story w chwilę dziś max. 30. Muszę wrócić z głupotami” – informuje Marina.
Maffashion poinformowała, że od dwóch tygodni nie zarabia. Wyświetlenia prezentowanych przez nią treści znacznie spadły:
„Wyświetlenia spadły mi z około 250 tysięcy do 60 tysięcy! Jednego dnia. Na chwilę wróciły 8 marca po dodaniu zdjęcia z kwiatami. WTF?” – pisze Maffashion.
Celebrytka rozważa publikowanie innych treści bo twierdzi, że mimo jej starań posty nie docierają do wystarczającej liczby odbiorców. Maffashion podkreśla, że nie jest to jedynie kwestia spadku jej zarobków. Zaznacza, że udziela się w akcjach charytatywnych i rezygnuje z płatnych publikacji na rzecz obywateli Ukrainy. Uważa, że jej aktywność ma odwrotny efekt do zamierzonego:
„Muszę zacząć mieszać content. I nie chodzi mi tylko o zarabianie (od ponad dwóch tygodni nie zarabiam), wręcz odwrotnie - przelewam, kupuję potrzebne rzeczy na zbiórki. Zrezygnowałam z każdej płatnej publikacji, współpracy i kontentu na rzecz wspierania ludzi z Ukrainy. Bo mogę, bo tak czuję i taką mam wrażliwość. Jednak jeśli moje działania mają przez jakiś algorytm być blokowane i efekt ma być odwrotny od zamierzonego, czas zacząć jak inni publikować coś innego, no i zacząć pracować” – opisuje sytuację Maffashion.
Maffashion zastanawia się, czy używanie konkretnych słów w jej postach nie ma wpływu na docieranie postów do znacznie mniejszej liczby odbiorców.
Zdania na temat ucinania zasięgów treści prezentowanych w mediach społecznościowych są podzielone. Niektórzy uważają, że zasięgi tematów związanych z Ukrainą są wręcz wyższe.
Być może osoby z show-biznesu odczuwają spadek zasięgów, gdyż grupa docelowa ich obserwatorów nie jest usatysfakcjonowana prezentowanymi tematami. Internauci są przyzwyczajeni to luźnych, modowych, czy podróżniczych tematów na profilach celebrytów. Wiele followersów może ignorować i pomijać treści, które ich nie interesują.
Mimo wspomnianym spadków zasięgów liczba odbiorców jest nadal imponująca i warto wykorzystać ją na prezentowanie wartościowych treści. Czy są to rzeczywiste kadry z ogarniętej wojną Ukrainy, czy jest to motywowanie i zachęcanie do angażowania się w akcje charytatywne. Wszystkie te elementy są niezwykle ważne.
A Wy co sądzicie?