Jak sobie radzić z bólem miesiączkowym?

Patrycja

Zdrowie

Jan. 16, 2021, 7:48 p.m.

Jak sobie radzić z bólem miesiączkowym?

Poznaj najskuteczniejsze sposoby na złagodzenie bóli menstruacyjnych. Jeśli zmagasz się bolesnymi miesiączkami i co miesiąc są dla Ciebie sporym problemem, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Te metody uśmierzą Twoje dolegliwości!

Zdjęcie Jak sobie radzić z bólem miesiączkowym? #1

Comiesięczny dyskomfort

Menstruacja, czyli comiesięczne krwawienie, to zjawisko które dotyczy każdej kobiety w wieku rozrodczym, zwykle między 12-13, a 45-55 rokiem życia. Zazwyczaj cykl menstruacyjny trwa około 28 dni, zaś miesiączka przez około 4-5 dni. Niektóre kobiety przechodzą je łagodnie, ale część z nich podczas miesiączki zmaga się z silnym dyskomfortem i bólami.

Bóle miesiączkowe

Bóle miesiączkowe to typowe objawy comiesięcznego krwawienia. Mogą pojawiać się nawet kilka dni przed wystąpieniem krwawienia lub na początku miesiączki. Bolesne skurcze zlokalizowane są w podbrzuszu. Niektóre kobiety odczuwają je jako gwałtowny, silny i nie dający się opanować ból, który uniemożliwia im codzienne funkcjonowanie. Zdarza się, że oprócz bólu w podbrzuszu, miesiączce towarzyszy także ogólne rozbicie, zmęczenie, senność, zmiany nastroju, zatrzymywanie się wody w organizmie, biegunki, nudności wymioty, bóle i zawroty głowy. Jeśli objawy menstruacji uprzykrzają Ci życie, wypróbuj jeden ze sposobów na ich złagodzenie.

Zdjęcie Jak sobie radzić z bólem miesiączkowym? #2

Jak sobie radzić z bólem miesiączkowym?

Ciepłe okłady

Ciepłe okłady mogą zmniejszyć skurcze i bóle podbrzusza. Możesz namoczyć ręcznik lub ściereczkę ciepłą wodą i położyć ją na brzuchu. Pozostaw na ostygnięcia, a następnie powtórzy czynność, aż ból zmaleje. Dobrze sprawdzi się też butelka z ciepłą wodą lub termofor, który dłużej utrzyma odpowiednią temperaturę wody. Ciepły prysznic lub kąpiel także może pomóc w złagodzeniu bólu. Nie stosuj ich jeśli masz obfite miesiączki!

Masaż brzucha

Wykonuj dłonią koliste ruchy w okolicy podbrzusza. Dzięki temu mięśnie się rozluźnią, a ból zmniejszy. Ręce możesz posmarować olejkiem rumiankowym, dzięki temu masaż przyniesie większą ulgę.

Tych produktów unikaj

W trakcie miesiączki unikaj niektórych produktów. Zrezygnuj z picia kawy i mocnej herbaty oraz stosowania pikantnych potraw.

Pij ziołowe napary

W celu złagodzenia dolegliwości bólowych, sięgnij po napary ziołowe, zwłaszcza rumianek, który złagodzi ból i stany zapalne. Możesz wybrać też krwawnik, lawendę, miętę pieprzową, melisę i nagietek.

Zdjęcie Jak sobie radzić z bólem miesiączkowym? #3

Stosuj lekkostrawną dietę

Do diety włącz nabiał, orzechy, nasiona i suszone owoce. Produkty te zawierają wapń, który złagodzi skurcze macicy. Unikaj ciężkostrawnych, tłustych i wzdymających potraw.

Umiarkowana aktywność

W złagodzeniu bólów menstruacyjnych może pomóc umiarkowana aktywność fizyczna i rozciąganie. Pilates lub joga rozluźnią spięte mięśnie, dotlenią organizm i zmniejszą ból.