Facebook od dłuższego czasu wprowadza zmiany na swojej platformie. Jak do tej pory na stronach niektórych popularnych osób, firm i organizacji zniknął licznik polubień. Ta oraz kilka innych zmian czeka wszystkie strony na Facebooku. Ma to nastąpić w ciągu kilku miesięcy.
Facebook chce przede wszystkim zamienić “lajki” na obserwatorów, dzięki którym strony będą mogły budować świadomą społeczność. Na horyzoncie widać też działania, mające na celu walkę z fakenewsami. Na stronie głównej mają natomiast pojawiać się treści przez nas pożądane, a nie przypadkowe reklamy, czy nieaktualne posty.
Nadchodzące zmiany w Facebooku
Komentarze od fanpage’y będą wyświetlane w pierwszej kolejności
Przedstawiciele Facebooka planują wprowadzić zmianę, która sprawi, że pod postem w pierwszej kolejności będą wyświetlać się komentarze od fanpage.
News Feed
Facebook planuje również sprawić, że na tablicy w pierwszej kolejności posty od obserwowanych stron i fanpage oraz znajomych. Dzięki temu łatwiej będzie obserwować wiadomości dla nas ważne.
Koniec z przyciskiem “Lubię to”
Facebook zapowiedział także usunięcie ze stron na Facebooku przycisku “Lubię to”.
"Usuwamy polubienia i skupiamy się na obserwujących, aby uprościć sposób korzystania z ulubionych stron. W przeciwieństwie do liczby polubień wskaźnik obserwatorów stron dotyczy użytkowników, które otrzymują najnowsze posty umieszczane na fanpage'u. To pomoże osobom publicznym lepiej określić ich bazę fanów" - wyjaśniał Facebook.
Odznaka autentyczności
Facebook chce, na tyle ile to możliwe, zminimalizować zjawisko fakenewsów. W tym celu postanowiono zwiększyć tak zwaną odznakę autentyczności, dzięki której można zweryfikować, czy dane informacje pochodzą z wiarygodnego źródła.
Narzędzia do planowania postów
Na fanpage użytkownicy mają również dostęp do narzędzi, które pozwalają na przejrzyste planowanie publikacji postów, sprawdzanie statystyk i aktywności, czy zarządzanie reklamami. Jest to rozwiązanie przeznaczone również dla osób, które prowadzą kilka stron na Facebooku.
"Dodaliśmy nowe funkcje zarządzania stronami - takie jak możliwość przyznawania uprawnień administratora do określonych zadań. Można przyznawać różne poziomy dostępu do zarządzania określonymi zadaniami, w tym reklamami, treścią oraz aktywnością i komunikacją ze społecznością" - tłumaczył Facebook.