Mark Zuckerberg, szef Facebooka, zaprezentował na corocznej konferencji wizję swojego nowego projektu. Chce bowiem stworzyć internet nowej generacji. Ma być on oparty głównie o wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Z tego względu nazwa spółki zostanie zmieniona.
Facebook zmienia nazwę na “Meta”
Mark Zuckerberg wyjaśnił, że dotychczasowa nazwa spółki już od dawna nie oddaje tego, na czym rzeczywiście skupia swoją działalność. Firma nie chce już dłużej kojarzyć się tylko z jednym produktem. Posiada ich bowiem o wiele więcej: Instagram, WhatsApp, Messenger, Octopus.
Co więcej, Zuckerberg zaprezentował wizję nowego internetu, na którym spółka będzie obecnie skupiać się najbardziej.
Na corocznej konferencji Facebook Connect Mark Zuckerberg powiedział:
“Nasza misja pozostaje taka sama, nadal zależy nam na łączeniu ludzi. Nasze pozostałe marki oraz aplikacje - nie zmieniają się. Nadal jesteśmy firmą, która projektuje technologię skupioną na ludziach. Ale od teraz mamy nowy cel - sprawienie, aby metaverse stało się faktem. I dlatego właśnie postawiliśmy na nową nazwę oddającą pełnię tego, co robimy i tego, jak wygląda przyszłość, którą chcemy pomóc wykreować. Od teraz - stawiamy przede wszystkim na Metaverse, nie na Facebooka.”
Warto jednak wiedzieć, że nazwy produktów Marka Zuckerbega pozostaną bez zmian.
Czym ma być Metaverse?
Metawersum to pojęcie odnoszące się do świata wirtualnego, cyfrowego, który jest bardzo realistyczny.
Na konferencji Zuckerberg zaprezentował, jak miałby wyglądać internet w wirtualnej rzeczywistości. Odbył spotkanie ze swoimi znajomymi, którzy byli reprezentowani przez trójwymiarowe avatary, a wszystko miało miejsce w wirtualnym pokoju wyglądającym jak wnętrze statku kosmicznego.
- W metawersum będziesz mógł robić wszystko, co możesz sobie wyobrazić: pracować, robić zakupy, bawić się (...) zamiast patrzeć na ekran, będziesz się czuł, jakbyś tam był - powiedział Zuckerberg.