Jaka jest optymalna porcja słodyczy? Sprawdź, na ile możesz sobie pozwolić!

Jaka jest optymalna porcja słodyczy? Sprawdź, na ile możesz sobie pozwolić!

Utrzymanie idealnej sylwetki nie jest proste. Wymaga regularnych ćwiczeń oraz trzymania diety, która nie zawsze jest łatwa i prosta. Zdarza się, że od czasu do czasu naginamy trochę zasady diety i pozwalamy sobie na coś słodkiego czy kalorycznego. Okazuje się, że słodycze nie są szkodliwe dla naszego zdrowia, jeśli zjadamy je w niedużych ilościach. Sprawdźcie jakie porcje słodyczy nie rozchwieją naszej diety.

Zdjęcie Jaka jest optymalna porcja słodyczy? Sprawdź, na ile możesz sobie pozwolić! #1

Cheat day

Tzw. cheat day nie jest niczym złym, jeśli nie robimy go sobie zbyt często. Nadmiar słodyczy nie jest zdrowy dla naszego organizmu, jednak od czasu do czasu warto sobie lekko pofolgować i zjeść coś kalorycznego. Mówi się, że wszystko jest dla ludzi, jednak należy znać umiar.

Zasada ta jest ważna również przy konsumpcji słodyczy. Niezdrowo jest zjadać na raz paczkę chipsów czy czekolady. Przy spożywaniu słodyczy należy znać umiar i umieć delektować się ich małymi porcjami. Poznajcie optymalne dawki słodyczy, które są zalecane nawet przez ekspertów.


Żelki

Żelki to ulubione słodycze dzieci, ponieważ są słodkie i kolorowe. Dorośli jednak czasami również przepadają za tymi gumowymi misiami czy owocami. Eksperci zalecają jednak, aby zjeść ich tylko 10, wtedy ilość przyjętych kalorii wyniesie niecałe 100. Dzięki temu taki deser nie zrujnuje naszej diety i sylwetki.

Zdjęcie Jaka jest optymalna porcja słodyczy? Sprawdź, na ile możesz sobie pozwolić! #2


Płatki śniadaniowe

Płatki śniadaniowe są świetnym sposobem na rozpoczęcie dnia. Wraz z mlekiem tworzą świetne śniadanie, ale mogą również zastąpić nam przekąskę. Porcja, która nie zaszkodzi naszej figurze, wynosi około 30 gramów i dostarczy nam tylko 115 kalorii.


Chipsy

Chipsy to często nieodzowny element podczas oglądania filmów czy wieczornych spotkań. Są dostępne w różnych smakach, a więc każdy znajdzie coś dla siebie. Wiadomo jednak, że często sięgamy po nie nieświadomie, co sprawia, że potrafimy zjeść nawet całą paczkę. Takie zachowanie nie jest jednak zdrowe, ponieważ paczka chipsów to aż 1000 kalorii. Lepiej jest kupować mniejsze paczki lub zjadać np. tylko ¼ ich opakowania, wtedy ilość dostarczanych kalorii będzie zdecydowanie mniejsza.

Zdjęcie Jaka jest optymalna porcja słodyczy? Sprawdź, na ile możesz sobie pozwolić! #3


Cola-cola

Coca-cola zawojowała rynek napojów gazowanych już dawno i jest do dziś jednym z najchętniej wybieranych napojów gazowanych. Jest słodka i ma niepowtarzalny smak, który potrafi uśpić naszą czujność. Niestety napój ten ma w sobie wiele kalorii, więc nie należy spożywać go w zbyt dużych ilościach, a optymalna dawka wynosi tylko 250 ml.

Czekolada

Czekolada to najbardziej znana słodka przekąska, której trudno się oprzeć. Niektórzy potrafią zjeść nawet całą tabliczkę na raz, co nie jest jednak zdrowe. Najmniej kaloryczna jest gorzka czekolada, jednak nie każdy lubi jej smak, dlatego częściej sięgamy po jej mleczną wersję. Optymalna porcja tej przekąski wynosi 5 kostek, które w przeliczeniu dają tylko 133 kalorie.

Zdjęcie Jaka jest optymalna porcja słodyczy? Sprawdź, na ile możesz sobie pozwolić! #4

Katarzyna

Polecane