ZDROWY SHISH KEBAB Z ORKISZU I INDYKA

Agnieszka

Obiad

10.02.2020 12:53

ZDROWY SHISH KEBAB Z ORKISZU I INDYKA

Przepis inspirowany wpisem na blogu Themediterraneandish.com Składniki: 250 g mielonego mięsa (indyk, wołowina, jagnięcina) 50 g kaszy orkiszowej (1/4 szklanki) – 1 szklanka ugotowanej Przyprawy 1 łyżeczka czosnku suszonego lub ząbek świeżego 1 łyżeczka suszonej cebuli lub połowa małej główki cebuli 1 łyżeczka mielonego ziela angielskiego 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego 1/2 łyżeczki pieprzu kajeńskiego 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej 1/2 łyżeczki słodkiej papryki 1/2 łyżeczki sumaku (opcjonalnie) Krok 3 Dodaj przyprawy do masy: łyżeczkę czosnku suszonego lub ząbek świeżego, łyżeczkę suszonej cebuli lub połowę małej główki cebuli, łyżeczkę mielonego ziela angielskiego, 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu, 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego, 1/2 łyżeczki pieprzu kajeńskiego, 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej, 1/2 łyżeczki słodkiej papryki, 1/2 łyżeczki sumaku, szczyptę cynamonu, szczyptę suszonego imbiru oraz łyżeczkę soli. Jeśli chodzi o przyprawy, to być może lista składników wyda ci się długa, może niektórych przypraw nie lubisz – możesz część z nich pominąć, jak np. sumak (można go kupić w hipermarketach), lub kardamon, ale warto, żeby w kebabach znalazł się chociaż kmin rzymski. Weź dłońmi kawałek masy, wielkości kotleta, włóż do misy z płatkami kukurydzianymi, dokładnie obtocz w nich mięsno-orkiszową masę, a następnie nałóż na drewniany szpadelek do szaszłyków i uformuj zgrabną koftę. Od czasu do czasu można go wciągnąć, ale nie za często, bo jest to potrwa ciężka i kaloryczna, głównie za sprawą sosów i bułki, w którą jest zapakowany. Rodzina kebabów jest bardzo liczna i obejmuje szaszłyki, kofty i shish kebaby, robione z mielonego mięsa nadziewanego na szpadelki. Nasz zdrowy shish kebab zrobiony jest z mielonego indyka i kaszy orkiszowej oraz mnóstwa przypraw. Z tym, że robimy kebaby w różnych wersjach, nie tylko ze sprasowanego mięsa. Kebab stał się niemal naszą potrawą narodową i w gruncie rzeczy dobrze, bo jest to całkiem niezłe, szybkie danie typu street food. Dzisiaj proponujemy super przepis na zdrowy kebab: z kaszy orkiszowej oraz indyka. Zmiksuj całość – to nie musi być gładka pasta, chodzi o przemielenie części ziarenek, żeby powstała spójna, lekko płynna, ale zwarta masa. Obydwa składniki po zmiksowaniu (kasza jest gotowana) tworzą zwartą masę, która świetne nadaje się do formowania z podłużne kotleciki. Dla dodania im charakteru, masa przed nadzianiem jest obtaczana w pokruszonych płatkach kukurydzianych, nadających kebabom przyjemnej chrupkości. Krok 4 Wsyp płatki kukurydziane do woreczka foliowego (najlepiej strunowego, który jest dość gruby i niełatwo pęka), usuń powietrze, zamknij i przy pomocy wałka rozgnieć na drobne kawałki. My bardzo lubimy kebaby, jednak domowej roboty, ze sprawdzonych składników, znacznie zdrowsze niż kebsy z budki. Sałatka Zielony ogórek Mała czerwona cebula 1 pęczek pietruszki Łyżeczka soku z cytryny Krok 1 Kaszę zalej szklanką wody, wstaw na palnik, doprowadź do wrzenia, zmniejsz temperaturę do minimum, przykryj i gotuj 18 minut. Szczypta suszonego imbiru 1 pęczek natki pietruszki 2 szklanki płatków kukurydzianych Kebaby można podawać ze świeżym pomidorem, lub prostą sałatką typu tabbouleh. Podawaj kebaby z sałatką i dowolnymi dodatkami, np. kaszą orkiszową.

Po więcej informacji i kontakt z autorem zapraszamy pod adres: https://niedzielnykucharz.pl/przepis-dnia-zdrowe-shish-kebab-z-orkiszu/