Co zrobić, aby nie utyć zimą? Sprawdź nasze wskazówki!


                    Co zrobić, aby nie utyć zimą? Sprawdź nasze wskazówki!
26Wrz

Długie zimne wieczory skłaniają nas do częstego zaglądania do lodówki. Najczęściej leżymy pod kocem, przed tv, bądź z książką w ręku i podjadamy. Pogoda zniechęca nas także do jakichkolwiek aktywności fizycznych. Jak uniknąć niechcianych kilogramów zimą? I co jeść, aby wzmocnić odporność? Sprawdź.

Zdjęcie Co zrobić, aby nie utyć zimą? Sprawdź nasze wskazówki! #1

Statystyki

Statystyki są nieubłagane, przecięty Polak zimą przybiera na wadze około 3 kg. Jednak Ty nie musisz być statystyczną Polką. Zaplanuj swoją zimową dietę z rozsądkiem.

Organizm zimą

Zimą nasz organizm często sygnalizuje nam większe zapotrzebowanie na pokarm. Dzieje się tak dlatego, że aby wyrównać bilans cieplny, potrzebuje on więcej kalorii niż normalnie. Nie byłoby to powodem tycia, gdybyśmy byli tak samo aktywni fizycznie jak latem. Często jednak tak nie jest. Pogoda nie sprzyja wychodzeniu z domu na spacer czy nawet na siłownie. Zwyczajnie jesteśmy zbyt leniwi. Do tego zimą szybko robi się ciemno za oknem, przez co wydaje nam się, że jest już późny wieczór.

Odpowiednia dieta

Aby nie przytyć, powinnaś zimą szczególnie obserwować to i ile jesz. Jedz często, ale mało. Najodpowiedniej będzie, jeśli będziesz przyjmować 5 posiłków dziennie, po 250-350 kcal każdy. Taki rozkład pomoże organizmowi w utrzymaniu stałej równowagi cieplnej.

Ciepłe posiłki i napoje

Zimą warto jeść ciepłe posiłki nie tylko na obiad. Suche kanapki czy przekąski powinniśmy odłożyć na inne pory roku. Gdy za oknem mróz, sięgaj po ciepłe i pożywne zupy. Oprócz tego wodę warto zastąpić gorącą herbatką. Przyrządzając posiłki, warto je dobrze doprawić, pikantne przyprawy wpłyną rozgrzewająco na nasz organizm.

Zdjęcie Co zrobić, aby nie utyć zimą? Sprawdź nasze wskazówki! #2

Soki i koktajle

W zimę powinniśmy pić dużo soków owocowych i warzywnych, są niskokaloryczne i niezwykle zdrowe. Powstrzymajmy się jednak przed kupnem gotowych. Soki można przygotowywać samemu, w blenderze. Zawarte w warzywach witaminy są nam szczególnie potrzebne, gdy temperatura za oknem spada. Koktajl owocowo warzywny z powodzeniem zastąpi nam podwieczorek bądź drugie śniadanie.

Jedz kiszonki

Kiszonki bardzo dobrze wpływają na naszą florę bakteryjną jelit. Powinniśmy je jeść cały rok, jednak zimą mają naprawdę duże znaczenie. Dzięki nim jesteśmy w stanie podnieść odporność naszego ciała.

następna inspiracja
Zobacz również:
następna inspiracja