Nestle oficjalnie wypowiedziało wojnę wszechobecnemu plastikowi. O ekologii bardzo dużo mówi się w obecnych czasach i coraz więcej dużych firm postanawia nie przykładać ręki do niszczenia naszego środowiska, a przynajmniej zmniejszyć szkodliwość swoich działań.
Nestle - producent ogromnej ilości zanieczyszczeń
Nestle posiada bardzo dużo marek, które zazwyczaj opakowane są w plastik. Nestle produkuje między innymi:
- Mleko Nan
- Goplanę
- Aero
- Princessę
- Nałęczowiankę
- KtKata
- Liona
- Nescafe
- Winiary
- Maggi
- I wiele innych produktów spożywczych
Obecnie firma postanowiła całkowicie wyeliminować sprzedaż swoich produktów w plastikowych opakowaniach. Do 2025 roku linie produkcyjne zmienią się, a Nestle będzie sprzedawać produkty spożywcze w opakowaniach całkowicie biodegradowalnych. Opakowania te będziemy segregować razem z papierem.
Nowe opakowania
Nowe opakowania będą wykonane z powlekanego papieru. Będą więc ekologiczne, ale trwałe. W pierwszej kolejności otrzymają je batoniki “YES”, które jeszcze w tym roku trafią na rynek niektórych państw.
Co więcej, Nestle chce, aby aby wszystkie butelki, puszki, nakrętki a także folie termokurczliwe czy tacki wykorzystywane do produkcji produktów spożywczych, były od 25% do 50% wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.
Trzymamy więc kciuki, aby ich plan się powiódł.
Nestle nie jest jedyną firmą. Adidas tworzy buty z odpadów!
Adidas we współpracy z Parley of the Oceans tworzy buty, które wykonane są w 100% z plastikowych śmieci sprzątniętych z plaż. Plastik przerabiany jest na włókno, z którego potem robione jest obuwie. Marka wyprodukuje w sumie 11 milionów par butów! Już teraz cieszą się one ogromną popularnością. Najnowszym produktem powstałym z poliestrowego włókna z odzysku jest but do golfa, The TOUR360 XT Parley shoe. Nazwa wyraźnie nawiązuje do ekologicznej organizacji współpracującej z marką Adidas.
To jednak nie koniec planu. Do 2024 roku Adidas planuje produkować wszystkie swoje produkty z materiałów pochodzących z recyklingu! Dodatkowo, do 2030 roku emisja gazów cieplarnianych pochodzących z fabryk marki ma się zmniejszyć o 30%.