„Lepiej usuńcie konta” - współzałożyciel Apple apeluje do użytkowników Facebooka

„Lepiej usuńcie konta” - współzałożyciel Apple apeluje do użytkowników Facebooka
16Lip

Steve Wozniak jest współzałożycielem firmy Apple oraz konstruktorem i projektantem komputerów tej marki. Mężczyzna posiada dużą wiedzę na temat funkcjonowania mediów społecznościowych i częścią z nich podzielił się w rozmowie z TMZ. Apeluje to użytkowników Facebook’a, aby usunęli swoje konta.

Zdjęcie „Lepiej usuńcie konta” - współzałożyciel Apple apeluje do użytkowników Facebooka #1

Urządzenia

Dużo się mówi o inwigilacji ludzi poprzez urządzenia, takie jak telefony komórki czy komputery. Steve Wozniak zapytany o podsłuch urządzeń stwierdził, że jest to możliwe, ale nie jest to coś, co możemy powstrzymać.

„Kto wie, czy mój telefon teraz nie podsłuchuje (…). Martwię się, bo przeprowadzając konwersację, myślisz, że jest to prywatne. Nikt nie powinien podsłuchiwać, jeśli się tego nie spodziewasz” - tłumaczy.

Mężczyzna zaznacza, że nasze dane i informacje o tym, co lubimy, nie są takie prywatne, jak może nam się wydawać. Każda nasza aktywność jest przesyłana do reklamodawców, aby sprawdzić i przeanalizować nasze upodobania i preferencje.

„Jeśli udostępniasz coś, co lubię, to klikam „lubię to!”. Problem polega na tym, że moje polubienie nie idzie do ciebie, ale do reklamodawców” - podaje przykład.

Wozniak jednak proponuje rozwiązanie dla zwiększenia prywatności.

"Pozwól mi zapłacić pewną kwotę i trzymaj moje dane w bezpieczniejszy i bardziej prywatny sposób." - wyjaśnia.

Ostatecznie jednak apeluje do ludzi, aby usunęli swoje konta, jako że Facebook najsłabiej dochowuje prywatności. On sam usunął swoje konto po tym, jak doszło do wybuchu afery Cambridge Analityca w ubiegłym roku.

Zdjęcie „Lepiej usuńcie konta” - współzałożyciel Apple apeluje do użytkowników Facebooka #2

Na czym opierała się afera?

Na Facebook'a spadła ogromna lawina krytyki oraz wiele osób zdecydowało się na usunięcie konta. Wszystko zaczęło się od firmy Cambridge Antalityca, która poprzez prywatne informacje ponad 50 mln użytkowników Facebook’a, starała się wpłynąć na wybory prezydenckie.

Zapoczątkowała to ankieta firmy, która zachęcała użytkowników do jej wypełnienia, zadając wiele szczegółowych pytań, aby zdobyć jak najwięcej informacji (szczególnie o preferencjach politycznych). Chociaż użytkownik dobrowolnie zgodził się na wypełnienie ankiety, to firma zbierała również informacje oraz polubienia pochodzące od znajomych użytkownika, którzy nie brali udziału w ankiecie. Dodatkowo pojawiła się informacja o szpiegowaniu ogromnej liczy osób na portalu.

Zobacz wypowiedź współzałożyciela Apple.

następna inspiracja
Zobacz nasze filmy:
SKOMENTUJ
następna inspiracja
ZOBACZ RÓWNIEŻ