Idzie wiosna! Zmień 6 prostych rzeczy w swojej diecie


                    Idzie wiosna! Zmień 6 prostych rzeczy w swojej diecie
13Lut




Wraz z końcem zimy warto zmienić nieco swój styl odżywiania. Jeśli zimowa dieta i nawyki pójdą w kąt, ty i twoje ciało dużo lepiej przywitacie początek wiosny. Nie są konieczne wielkie wyrzeczenia, wystarczy kilka małych zmian, aby zadbać o zdrowie i sylwetkę.

Zdjęcie Idzie wiosna! Zmień 6 prostych rzeczy w swojej diecie #1

Zamień biały makaron i ziemniaki na ryż, kaszę i makarony pełnoziarniste



Ziemianki są zdrowe i mało kaloryczne (chyba,że dodamy do nich tłuszcz). Warto jednak zamienić je na różnego rodzaju kasze i ryż. Ryż basmati i parboiled są lepszym wyborem niż ryż biały. Zawierają więcej cennego białka i witamin. Makaron z mąki pszennej zamień na ten pełnoziarnisty lub z mąki durum. Dzięki temu twoje posiłki będą bardziej odżywcze. Co więcej, poprawisz również trawienie i usuniesz złogi z jelit, które nagromadziły się podczas zimy.



Przyprawiaj



Poranna kawa z dodatkiem cynamonu doskonale wpływa na organizm. Cynamon skutecznie mobilizuje metabolizm, ale też świetnie wpływa na koncentrację, dotlenienie mózgu i pamięć!



Do dań możesz dodawać więcej ostrości. Chili, kurkuma i imbir to przyprawy, które mają wachlarz zdrowotnych właściwości. Ostrość natomiast sprawia, że nasz metabolizm przyśpiesza i szybciej spalamy kalorie.



Więcej błonnika



Otręby owsiane to must have każdej osoby, która chce się zdrowo odżywiać i zadbać o sylwetkę. Dlaczego? Po pierwsze – to najłatwiejszy posiłek. Wystarczą 3 łyżki otrębów dziennie na śniadanie. Po drugie, otręby owsiane to bomba błonnika i zdrowych kwasów tłuszczowych, które doskonale wpływają na trawienie, usuwanie toksyn z organizmu, obniżenie cholesterolu, odchudzanie, skórę, włosy i paznokcie.

Zdjęcie Idzie wiosna! Zmień 6 prostych rzeczy w swojej diecie #2

Zastąp mięso roślinami strączkowymi



Nie musisz rezygnować z jedzenia mięsa, ale warto ograniczyć jego spożywanie do 1 razu w tygodniu. Rośliny strączkowe są doskonałym źródłem białka i witamin, a przy tym nie obciążają naszego układu trawiennego w takim stopniu, jak mięso. Ograniczenie mięsa przyniesie szybkie efekty – będziesz czuć się lżej i będziesz mieć więcej energii.



Pij wodę



Nasz skóra jest po zimie bardzo wysuszona. Mróz i ogrzewanie w domu oraz samochodzie pozbawiają jej naturalnego nawilżenia. Aby przywrócić skórze równowagę, konieczne jest nawodnienie organizmu. Picie dwóch litrów wody dziennie nawilży również śluzówki nosa i gardła, dzięki czemu unikniesz infekcji.



Dodaj warzywo



Spożywając kilka posiłków dziennie, pamiętaj, aby do każdego z nich (bez względu na to, co akurat jesz) dodać minimum jedno warzywo. Jeśli przygotowujesz spaghetti – dodaj garść świeżej pietruszki, do ziemniaków zjedz pomidora z jogurtem i cebulką, do kanapek dodawaj sałatę i ulubione warzywa. Proste, prawda? Mała zmiana, dzięki której spożycie warzyw dla kogoś, kto ich nie je zdecydowanie wzrasta!

następna inspiracja
Zobacz również:
następna inspiracja