Jedzenie tłustych potraw spala tłuszcz? Sekret skutecznej diety!


                    Jedzenie tłustych potraw spala tłuszcz? Sekret  skutecznej diety!
25Lip

Choć to stwierdzenie wydaje się szalone, jest to główna zasada diety ketogenicznej, która skutecznie pozwoliła schudnąć wielu osobom. 80-90% dostarczanej energii w diecie stanowi tłuszcz, pozostałe 10-20% to białko i węglowodany. Dowiedz się, na czym polega dieta ketogeniczna, jak działa i czy warto ją stosować.

Zdjęcie Jedzenie tłustych potraw spala tłuszcz? Sekret  skutecznej diety! #1

Na czym polega dieta ketogeniczna?

Dieta ketogeniczna jest dietą wysokotłuszczową i niskowęglowodanową. Oznacza to że zamiast standardowego spożywania 35% tłuszczów, 50% węglowodanów i 15% białek, zmieniamy proporcję. W taki sposób, że 80-90% dostarczanej energii w diecie stanowi tłuszcz, a pozostałe 10-20% to białko i węglowodany.

Co jeść na diecie ketogenicznej?

Na diecie ketogenicznej bardzo ważne jest wybieranie produktów o dużej zawartości tłuszczu, najlepiej nieprzetworzonych. Najlepsze będą tłuszcze nasycone, które znajdziemy w smalcu, maśle, oleju kokosowym i jednonienasycone z orzechów, awokado i oleju. Białko warto dostarczać z tłustymi morskimi rybami (makrela, łosoś sardynki) i owocami morza, mięsem: wołowina, wieprzowina, drób, jajka. Węglowodany w postaci warzyw (kalafior, brokuły, szpinak, jarmuż, cukinia, bakłażan, sałata, kapusta, ogórek).

Zdjęcie Jedzenie tłustych potraw spala tłuszcz? Sekret  skutecznej diety! #2

Stan ketozy

Po kilku dniach stosowania takiej diety organizm wchodzi w stan ketozy. Oznacza to, że głównym źródłem energii dla organizmu, stają się powstałe w wyniku rozpadu tłuszczów, ciała ketonowe. We krwi jest ich znacznie więcej, niż glukozy, przez co uczucie głodu zostaje zahamowane. W tym stanie człowiek czuje się doskonale, jest pełen energii i ma świetne samopoczucie. Dodatkowo dochodzi do szybkiej utarty wagi, co motywuje do kontynuowania diety.

Zdjęcie Jedzenie tłustych potraw spala tłuszcz? Sekret  skutecznej diety! #3

Czy dieta ketogeniczna jest bezpieczna?

Jednak po 2-3 miesiącach ten stan mija. Pojawiają się problemy z trawieniem i perystaltyką jelit. Narasta ciągłe zmęczenie, pojawia się spadek energii, problemy z koncentracją, złe samopoczucie. Dodatkowo występuje nieprzyjemny zapach ciała: zmienia się zapach potu, oddechu i moczu.

Zdjęcie Jedzenie tłustych potraw spala tłuszcz? Sekret  skutecznej diety! #4

Efekty diety ketogenicznej

Dieta ketogeniczna jest bardzo skuteczna. Podczas jej stosowania dochodzi do szybkiego spadku masy ciała i utraty wagi. Jednak przed rozpoczęciem diety powinniśmy skonsultować się z lekarzem, a plan żywieniowy powinien być ułożony przez specjalistę. Warto pamiętać o zażywaniu suplementów, ze względu na mogące wystąpić niedobory niektórych składników mineralnych.

następna inspiracja
Zobacz również:
następna inspiracja