W najbliższych dniach kilka dużych banków w Polsce zaplanowało prace serwisowe, które mogą czasowo utrudnić korzystanie z kont, aplikacji mobilnych oraz systemów płatności. Jeśli planujesz ważne transakcje lub wyjazd, lepiej zabezpieczyć się wcześniej i mieć gotówkę przy sobie.
Harmonogram prac serwisowych – PKO BP
PKO Bank Polski poinformował o dwóch przerwach technicznych:
-
Od 23 maja (piątek) godz. 22:00 do 24 maja (sobota) godz. 04:00 niedostępne będą usługi ubezpieczeniowe w serwisie iPKO oraz aplikacji IKO – m.in. „Moje Podróże24” czy „PKO Dom”.
-
W nocy z 25 na 26 maja (niedziela, godz. 00:00–04:00) klienci nie będą mogli:
-
zalogować się do aplikacji IKO oraz iPKO Biznes,
-
zapłacić telefonem (Blik, płatności zbliżeniowe),
-
skorzystać z mobilnej autoryzacji – zastąpią ją kody SMS.
-
📌 Karty płatnicze będą działać w sklepach i bankomatach, ale zakupy online wymagające potwierdzenia mogą być utrudnione.
ING Bank Śląski – ograniczenia na dwie noce
ING Bank zaplanował prace na:
-
Noc 24/25 maja (sobota/niedziela, godz. 23:30–6:00) – nie będą działać m.in.:
-
bankomaty i wpłatomaty,
-
aplikacja Moje ING i ING Business,
-
przelewy ekspresowe i Blik,
-
aktywacja kart i zmiana PIN-ów.
-
-
Noc 25/26 maja (niedziela/poniedziałek, godz. 00:00–03:00) – możliwe trudności z korzystaniem z bankomatów i wpłatomatów (ING/Planet Cash).
🔔 Zalecenie banku: nie planuj ważnych transakcji na ten czas. Jeśli musisz wykonać przelew lub płatność – zrób to wcześniej.
Santander Consumer Bank – prace w tygodniu
Nietypowo, Santander Consumer Bank wyznaczył przerwę techniczną na:
-
Noc z 27 na 28 maja (wtorek/środa, godz. 21:00–06:00).
W tym czasie nie będzie działać:
-
bankowość internetowa,
-
aplikacja mobilna.
📌 Dobra wiadomość: płatności kartami kredytowymi mają działać bez zakłóceń.
Nest Bank – krótkie, ale istotne prace
25 maja (niedziela, godz. 00:30–01:30) w Nest Banku:
-
przelewy SWIFT i SEPA będą miały status „oczekujący”,
-
przelewy Blik na telefon i przelewy natychmiastowe zostaną odrzucone.
💡 Kod SWIFT trzeba będzie wpisać ręcznie przy nowych odbiorcach.
Gotówka w portfelu? Lepiej nie ryzykować
Prace techniczne są standardową częścią działalności banków, ale mogą zaskoczyć w najmniej oczekiwanym momencie. Jeśli planujesz:
-
zakupy online,
-
przelew do kontrahenta,
-
wyjazd za miasto lub za granicę,
👉 upewnij się, że masz dostęp do środków – najlepiej także w formie gotówki.
Problemy z Blikiem i autoryzacją – co robić?
W przypadku niedostępności aplikacji mobilnej:
-
miej przygotowaną kartę do płatności stacjonarnych,
-
sprawdź, czy masz aktywną autoryzację SMS-ową,
-
rozważ przelew wcześniej, zanim systemy zostaną wyłączone.
Wnioski: nie panikuj, ale bądź gotowy
Choć utrudnienia są tymczasowe i zaplanowane, warto zapobiegawczo wypłacić gotówkę lub zabezpieczyć środki na koncie. To szczególnie ważne w weekend lub przed wyjazdem. Banki przepraszają za utrudnienia – ale jak wiadomo, ostrożność nie zaszkodzi.