Znana amerykańska marka restauracji typu fast food chce podbić także polski rynek. Spółka już od jakiegoś czasu próbuje znaleźć franczyzobiorców w naszym kraju. Już podjęła także duże kroki w kierunku utworzenia swoich punktów w wielu europejskich krajach.
Restauracja Wendy’s poszukuje franczyzobiorców
Znana marka restauracji typu fast food z siedzibą w Stanach Zjednoczonych podpisała dwie nowe umowy z franczyzobiorcami w Irlandii i Rumunii. Markę Wendy’s część osób może kojarzyć z pojawiania się w licznych amerykańskich filmach.
Wendy’s chce otworzyć się jednak także u nas. W całej Europie ma powstać przynajmniej kilkaset punktów. Mają jej w ten pomóc nowi partnerzy, a utworzenie kilkuset punktów zajmie dziesięć lat, począwszy od 2025 roku.
Czego Wendy’s oczekuje od potencjalnych franczyzobiorców? Przede wszystkim doświadczenia operacyjnego, znajomości lokalnego rynku oraz udokumentowanej historii skutecznego rozwoju marek.
Spółka poszukuje franczyzobiorców głównie w Polsce i w Czechach.
Kraje europejskie są priorytetem
Warto wspomnieć, że Wendy’s ma już swoje punkty w Wielkiej Brytanii i planuje rozszerzenie ich do 400 lokali.
Spółka jednak chce podbić także inne zakątki Europy.
- Kontynuujemy naszą podróż, aby stać się marką o coraz większym znaczeniu globalnym, dlatego kraje europejskie są priorytetowymi, strategicznymi rynkami wzrostu i pomogą nam rozszerzać obecność Wendy's na arenie międzynarodowej. Aby przyspieszyć ten proces, koncentrujemy się na budowaniu relacji z franczyzobiorcami, którzy podzielają nasze ambicje i chcą budować zasięg restauracji Wendy's na całym kontynencie - mówi E.J. Wunsch, prezes zarządu Wendy’s.
Wendy’s to więcej niż fast food?
Wendy's to jedna z najbardziej rozpoznawalnych sieci fast food na świecie, której korzenie sięgają Stanów Zjednoczonych. Założona w 1969 roku przez Dave'a Thomasa, Wendy's stała się symbolem jakości, świeżości i innowacyjnego podejścia do fast foodu.
Historia i Rozwój
Dave Thomas otworzył pierwszą restaurację Wendy's 15 listopada 1969 roku w Columbus, Ohio. Nazwa sieci pochodzi od zdrobnienia imienia jego córki, Melindy Lou, która była znana jako "Wendy". Od samego początku, Wendy's stawiała na wyróżnienie się spośród konkurencji, wprowadzając kilka kluczowych innowacji.
Unikalne Cecha Wendy's
Jednym z głównych atutów Wendy's jest ich konsekwentne dążenie do świeżości. Burgery przygotowywane są z nigdy nie mrożonej wołowiny, co odróżnia sieć od wielu innych fast foodów, które korzystają z zamrożonych składników. Wendy's słynie także z kwadratowych kotletów, które symbolizują dbałość o jakość i precyzję.
Menu i Innowacje
Wendy's oferuje szeroki wachlarz produktów, od klasycznych burgerów, przez kanapki z kurczakiem, po różnorodne sałatki. Popularnym daniem jest "Baconator" – burger z dużą ilością bekonu i sera. Wendy's jest także znana z mrożonego deseru o nazwie "Frosty", który jest wyjątkową mieszanką lodów i koktajlu mlecznego.
Ciekawostki
- Drive-Thru: Wendy's była jedną z pierwszych sieci fast food, która wprowadziła system drive-thru, co znacząco zwiększyło wygodę klientów.
- Kampanie Reklamowe: Dave Thomas, założyciel Wendy's, stał się twarzą marki w licznych kampaniach reklamowych, co przyczyniło się do ogromnego sukcesu sieci.
- Zaangażowanie Społeczne: Wendy's aktywnie angażuje się w działalność charytatywną, szczególnie wspierając adopcję dzieci poprzez fundację Dave'a Thomasa.
Globalna Ekspansja
Choć Wendy's ma swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych, sieć dynamicznie rozwija się na rynkach międzynarodowych. Restauracje Wendy's można znaleźć w Kanadzie, Ameryce Łacińskiej, na Karaibach, w Europie i Azji. Firma stale poszukuje nowych rynków, aby dostarczać swoje unikalne produkty coraz szerszemu gronu odbiorców.