Jednym z najpopularniejszych restauracji fast food w Stanach Zjednoczonych jest Wendy’s, który planuje podbić także Polski rynek. Obecnie trwają poszukiwania franczyzobiorców, którzy podejmą się otwarcia restauracji tej marki w całym kraju.
Restauracje Wendy’s chcą podbić polski rynek
Fast food Wendy’s wkracza do wielu krajów europejskich. Firma ma zamiar otworzyć ponad 100 placówek, między innymi w Szkocji, Irlandii i Rumunii już w 2025 roku.
Na horyzoncie są także plany otwarcia wielu restauracji w Polsce, ale na razie trwają poszukiwania franczyzobiorców chętnych otworzyć swoje placówki Wendy’s.
Jak informuje portal dlahandlu.pl, firma poszukuje franczyzobiorców z doświadczeniem operacyjnym oraz znajomością lokalnego rynku.
"Franczyzobiorcy dołączający do zespołu Wendy's w Polsce będą mogli w pełni wykorzystać siłę i rozpoznawalność marki, aby szybko przyciągnąć klientów" - czytamy.
Czy Polacy skuszą się na kwadratowe burgery?
Marka Wendy’s postanowiła wcześniej przeprowadzić w Polsce badania na szeroką skalę, aby upewnić się, czy otwieranie tutaj swoich placówek w ogóle ma sens.
Z ich badań wynika, że ponad 50 proc. konsumentów w Polsce zna markę Wendy's, a 74 proc. klientów rozważyłoby wizytę w restauracjach tej sieci.
- Bardzo cieszymy się z możliwości serwowania naszego jedzenia fanom Wendy's w Polsce. Chcemy wykorzystać nasz sukces w Wielkiej Brytanii i dlatego już nie możemy się doczekać, kiedy nasze kwadratowe hamburgery, frytki Hot & Crispy i deser Frosty trafią w ręce polskich konsumentów za sprawą naszych nowych partnerów franczyzowych - mówił Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy's Europe, cytowany przez portal dlahandlu.pl.
Czy Wendy’s podbije Europę?
Wendy's to amerykańska sieć fast foodów, znana przede wszystkim ze swoich charakterystycznych kwadratowych burgerów oraz świeżych składników.
Sieć została założona w 1969 roku przez Dave'a Thomasa, a jej logo przedstawia rudowłosą dziewczynkę – córkę założyciela, Wendy. Wendy's wyróżnia się na tle innych sieci fast food, kładąc duży nacisk na jakość mięsa, które nie jest mrożone, co stało się ich znakiem rozpoznawczym.
Oprócz burgerów, popularne są również frytki, kanapki z kurczakiem oraz sałatki. Sieć działa międzynarodowo, choć jej główny rynek to Stany Zjednoczone. Wendy's regularnie wprowadza nowe pozycje w menu, aby przyciągnąć klientów, zachowując jednocześnie swoją klasyczną ofertę.