Użytkownicy TVP VOD płacący abonament RTV w ostatnich dniach narzekają na problem z dostępem do niektórych treści. Wyświetla im się m.in. hasło „Wykup dostęp” albo bloki reklamowe złożone z kilku takich samych spotów.
TVP VOD w nowej odsłonie
Serwis TVP VOD w nowej odsłonie ruszył w październiku. Z badania Mediapanel wynika, że w listopadzie br. serwis internetowy i aplikację mobilną TVP VOD odwiedziło 3,13 mln użytkowników. To o 133,2 tys. internautów więcej niż w październiku. Osoby z aktywowanym dostępem do tak zwanej „Strefy ABO”, czyli odprowadzające abonament radiowo-telewizyjny, mają dostęp do większości treści bez reklam.
Dostęp do „Strefy ABO” można aktywować podając imię, nazwisko i numer abonenta. Pozostałe osoby mogą wykupić subskrypcję na miesiąc, kwartał, półrocze i rok za odpowiednio 9,99, 14,99, 24,99 lub 44,99 zł. Niektóre, najczęściej nowsze filmy fabularne, są dodatkowo płatne. Koszt ich wypożyczenia to zazwyczaj 5-17 zł. Można do nich zyskać dostęp także po wykupieniu nowego pakietu TVP VOD+.
Problemy techniczne
Użytkownicy TVP VOD w ostatnim czasie skarżą się na liczne problemy techniczne. Mimo tego, że już aktywowali „Strefę ABO”, po miesiącu korzystania z platformy, znów musieli poddać się weryfikacji. Nawet jeśli przeszła pomyślnie i dostęp przyznano do końca stycznia 2023 roku, niektórym produkcjom towarzyszyły reklamy.
W przypadku innych produkcji, które powinny być dostępne w „Strefie ABO” na ekranach telewizorów, komputerów i smartfonów, pojawił się napis „Wykup dostęp”.
Z czym związane są problemy?
W ostatnim czasie kilkukrotnie aktualizowano aplikację TVP VOD. Dział Komunikacji, Biuro Spraw Korporacyjnych Telewizji Polskiej tłumaczy:
„Trwają prace serwisowe związane z modernizacją platformy TVP VOD, co może się wiązać z pewnymi utrudnieniami w funkcjonowaniu serwisu. To złożony proces, wymagający integracji wielu działań. Jeśli po drodze pojawią się pewne niedogodności, prosimy o zgłaszanie ich za pomocą formularza na stronie: https://vod.tvp.pl/help/contactlub lub wysłanie informacji na adres: [email protected]. Biuro Obsługi Klienta rejestruje wszystkie pytania użytkowników i pomaga w rozwiązywaniu problemów technicznych”.
Mogą być one związane również z wprowadzeniem pakietu TVP VOD+ albo pracami nad wdrożeniem do serwisu kanałów linearnych. Nie wiadomo kiedy utrudnienia znikną.