Nadchodzi rewolucja w PKP! Udogodnienie dla pasażerów

Agnieszka
Newsy
13.12.2022 11:47
Nadchodzi rewolucja w PKP! Udogodnienie dla pasażerów

Już w przyszłym roku PKP Intercity planuje wdrożyć nowy system, dzięki któremu pasażerowie nie będą już musieli kupować biletów w ciemno, nie wiedząc gdzie w pociągu będą mieć miejsce siedzące. Już dziś dostępna jest taka opcja, jednak tylko w niektórych pociągach. 

PKP Intercity na razie testuje nowe rozwiązanie, jednak zapowiada, że wejdzie ono w życie w 2023 roku i pojawi się we wszystkich pociągach.

Wybór miejsca siedzącego z graficznym podglądem przy zakupie biletów 

PKP obecnie testuje system sprzedaży biletów graficznych z możliwością wybrania miejsca siedzącego, dzięki czemu podróżny będzie mógł zobaczyć, w którym miejscu w pociągu będzie siedział i ile biletów z danego przedziału jest wykupionych.

Jak jest obecnie?

Dziś można wykupić bilet z podglądem miejsc siedzących, jednak tylko w niektórych pociągach - tych niezestawionych z tradycyjnych wagonów. Mowa o pociągach obsługiwanych przez Pendolino, Pesa Dart i Flirt. Docelowo jednak system ma zostać wprowadzony także do pociągów składających się z wagonów. 

- Wprowadziliśmy graficzną prezentację miejsc w pociągach obsługiwanych przez elektryczne zespoły trakcyjne. Oznacza to, że pasażerowie kupując nasze bilety mogą je zamawiać przez system klikając na konkretne miejsce w wagonie - powiedział prezes PKP o pociągach, w których już obowiązuje nowy system.

Graficzna prezentacja we wszystkich pociągach w 2023 roku 

 – Aktualnie ze schematu można wybrać miejsce dla podróży realizowanych naszymi elektrycznymi i spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Planujemy w 2023 roku pilotażowo umożliwić graficzny wybór miejsca także w pociągach składających się z lokomotywy i wagonów – pisze w serwisie LinkedIn Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

Nowa aplikacja PKP Intercity

Obecnie podróżni mają możliwość kupowania biletów za pomocą aplikacji IC Mobile Navigator. Jeszcze w 2022 roku PKP Intercity planuje jednak wprowadzić nową aplikację do kupowania biletów - Pekapkę. 

– IC Mobile Navigator to rozwiązanie sprzed 7 lat, obecnie nieco inaczej konstruuje się aplikacje mobilne, zwłaszcza aplikacje sprzedażowe. Nie tyle chcemy dać nową aplikację, ile zmienić istniejącą, na rozwiązanie, które będziesz szybsze, bardziej wydajne, a także estetyczne – mówi wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz, cytowany przez serwis rynek-kolejowy.pl.