Pierwsza korekta rozkładu jazdy PKP w 2023 roku. Towarzyszy jej rewolucja w sprzedaży biletów!

Justyna
Newsy
11.03.2023 10:46
Pierwsza korekta rozkładu jazdy PKP w 2023 roku. Towarzyszy jej rewolucja w sprzedaży biletów!

Od 12 marca 2023 r. zmianie ulegnie rozkład jazdy pociągów PKP Intercity. Oprócz tego PKP Intercity zapowiada rewolucję w sprzedaży biletów.

Korekta rozkładu jazdy

Rozkład jazdy na 2023 r. wszedł w życie w połowie grudnia. Dodatkowo w okresie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy PKP Intercity wprowadza korekty, których zadaniem jest dostosowanie kursowania pociągów do prac modernizacyjnych prowadzonych na liniach kolejowych. 12 marca br. wejdzie w życie druga z nich. Kolejne zaplanowane są na 11 czerwca, 3 września oraz 12 listopada.

Wśród najważniejszych zmian można wymienić:

  • nowe postoje handlowe w Warszawie, które ułatwią przesiadki na inne pociągi oraz linie metra,
  • nowe połączenia na Pomorzu,
  • dodatkowe połączenia Krakowa z resztą kraju,
  • przywrócenie ruchu kolejowego przez Zbąszynek,
  • a także wiele zmian tras pociągów.

Łatwiejsze wyszukiwanie

Poza zmianami w kursowaniu pociągów PKP Intercity wprowadza również zmiany w swojej aplikacji i  systemie internetowym. W celu ułatwienia wyszukiwania połączeń, pojawi się nowa funkcja metastacji. Dzięki niej w wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji.  Wystarczy wpisać wyłącznie nazwę miejsca, w którym rozpoczyna i kończy się podróż. Wówczas system pokaże wszystkie połączenia dostępne z danego miasta czy miejscowości.

W praktyce oznacza to, że jadąc z Wrocławia do Poznania wpisać frazę „Wrocław”. System pokaże wszystkie pociągi odjeżdżające z różnych stacji w mieście. Podobnie jest z celem podróży. Po wpisaniu frazy „Poznań”, system pokaże pociągi zatrzymujące się na różnych stacjach w stolicy Wielkopolski.

Większa dostępność biletów PKP Intercity

PKP Intercity chce także poszerzyć sieć punktów dystrybucji biletów na przejazdy pociągami. Oferta skierowana jest do firm z własną lub partnerską siecią dystrybucji towarów czy usług. Wymogiem jest, by miały co najmniej 50 punktów stacjonarnych i mogły się wykazać doświadczeniem w sprzedaży usług podmiotów zewnętrznych. Dotyczy to m.in.

  • sieci kiosków lub saloników prasowych
  • sieci sklepów spożywczych
  • sieci stacji paliw
  • sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe.

Tomasz Gontarz z zarządu PKP Intercity wskazuje na korzyści takiego rozwiązania:

„Dla potencjalnych partnerów to szansa na sprzedaż biletów przewoźnika, którego popularność stale rośnie, na jasnych i atrakcyjnych zasadach".

Warto zaznaczyć, że już teraz bilety PKP Intercity są dostępne na platformach:

Szczegółowe informacje na temat najnowszych zmian można znaleźć m.in. na stronach: portalpasazera.pl, rozklad-pkp.pl, przewoźników oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP.

 

 

Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną