Allegro: nowości i zmiany dla klientów i sprzedających od 7 listopada 2022!

Martyna P.
Newsy
18.10.2022 8:32
Allegro: nowości i zmiany dla klientów i sprzedających od 7 listopada 2022!

W najbliższych tygodniach możemy spodziewać się zmian na platformie sprzedażowej Allegro. Między innymi będą dotyczyć one zwrotów. Na klientów czekają podwyżki cen usług. Co dokładnie obejmie nowa polityka platformy?

 

Zmiany nazewnictwa

Pierwsza zmiana ma charakter kosmetyczny. Dotyczy ona „Odroczonej płatności dla firm”, która zmieni nazwę na „Allegro Pay Business”.

„Programu Ochrony Kupujących” będzie nosił nazwę „Allegro Protect”.

Formuła tych dwóch funkcji nie zostanie zmieniona.

Zmiany wejdą w życie 7 listopada 2022 roku.

 

Allegro Protect

Dodatkową zmianą jest wydłużenie czasu przetwarzania danych osobowych w ramach programu Allegro Protect. Przypomnijmy, że dotychczas było to 180 dni, po zmianach będą to 24 miesiące.

 

Zdjęcie Allegro: Zmiany dla klientów! #1

Droższe usługi

Platforma sprzedażowa planuje także zmiany w opłatach i prowizjach, a konkretnie cenie zwrotu.

Płatny zwrot Allegro Paczkomaty InPost będzie kosztował 12,99. Przypomnijmy, że obecnie jest to koszt 10,99 złotych.

Zmiany wejdą w życie 5 grudnia 2022 roku.

Usługi dostarczania zamówienia do Allegro One Box oraz do punktów DPD Pickup będą droższe od przyszłego miesiąca o złotówkę. W przypadku usługi Allegro One Punkt cena wzrośnie o 50 groszy.

 

Nowa metoda zwrotu

Klienci będą mogli skorzystać z płatnego zwrotu za pośrednictwem kuriera DPD.

Zwrot będzie odbierany z adresu klienta. Datę odbioru paczki można ustalić wedle własnych potrzeb. Kurier będzie posiadał etykietę nadawczą. Cena takiej usługi wyniesie 19,99 złotych.

WAŻNE: Powyższe zmiany dotyczą klientów, którzy nie posiadają Allegro Smart. Platforma podkreśla, że zwroty w Allegro Smart nadal będą bezpłatne.

Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną